Кампанията за президент засенчи местния вот
Изборите ще бъдат най-вече "за" и "против" Бойко Борисов, категорични са от фондация "Медийна демокрация"
/ брой: 137
От 1,6 до 6 пъти президентските избори са по-привилегировани в медийното си отразяване в сравнение с тези за местна власт. Фактът, че медиите предпочитат надпреварата за държавен глава, бе обявен вчера от фондация "Медийна демокрация". Според мониторинга на медийната среда, който организацията е извършила, кандидатите за кметове и общински съветници остават не толкова "видими" в отразяването на кампанията. От фондацията посочиха, че новинарският интерес към предизборната обстановка се изчерпва с хроникьорско отразяване на дейностите на политиците.
Изборите ще бъдат най-вече "за" или "против" премиера Бойко Борисов, коментира обстановката изпълнителният директор на фондация "Медийна демокрация" Орлин Спасов. Той бе категоричен, че изборите на 23 октомври ще имат формата на референдум за личността и политиката на Борисов. Според експерта Борисов остава основен играч в изборите, предвид неговото постоянно, силно и високо присъствие в медиите. Над два пъти повече е медийното присъствие на премиера в медиите в сравение с останалите политически фигури, обявиха от фондацията. Факторът "Борисов" рамкира категорично начина, по който се разгръща кампанията в медиите, отбеляза Орлин Спасов.
Според изследванията съперничеството на президентските избори е между партиите, а не между претендентите. Според фондацията тримата основни претенденти за президентския вот - Росен Плевнелиев, Ивайло Калфин и Меглена Кунева, са влезли в кампанията със сравнително ниско присъствие в медиите през годината. Като вече популярни лица тримата наваксват бързо с изоставането. Спасов коментира, че фактът, че са познати, ги правел предсказуеми. Плевнелиев, Калфин и Кунева сякаш са твърде еднакви, дори идеологически, не са носители на основен сблъсък помежду си и посланията им са идентични, заяви той.