17 Септември 2025сряда02:08 ч.

Какво трябва да знаят туристите, влизащи в Гърция

автор:Дума

visibility 1432

 В. "Катимерини"

Източник: БТА

Комплекс от мерки, които целят да направят пътуването в Гърция безопасно за чуждите туристи, но и да бъде защитен брандът на гръцкия туризъм, обяви ресорният министър Харис Теохарис.

От 14 май страната отваря границите си за туристите.

По-конкретно петте пункта за защита, както ги обяви Теохарис, са следните:

1. Протокол за влизане. За да влезе даден пътник в страната ще трябва:

а) Да попълни формуляра за локализация на пътници (Passenger Locator Form Ц PLF) един ден преди отпътуването си.

б) Да има сертификат за ваксинация или

в) PCR тест до 72 часа по-рано или

г) Удостоверение за прекарано заболяване (Covid-19 - б. ред.)

От 1 юни ще бъде задействан и "зеленият паспорт".

2. Прилагане на система за целенасочено тестване с бързи тестове.

3. Карантинни хотели на 35 местна на територията на Гърция на основата на входните гранични пунктове и на (данните за) случаите през 2020 г.

4. Прилагане на новите протоколи за дейностите в туризма.

5. Ускоряване на ваксинациите на територията на страната, за да се изгради стена на защита на населението и на заетите (в сектора).

Позитивни послания

"Целта за 2021 г. не е само представяне на природното богатство на страната, но преди всичко безопасността", отбеляза Теохарис. Също така той каза, че на срещите, които е имал през последните дни във Великобритания, Германия и на други места е установил силен интерес към пътуване в Гърция.

"Данните от големите туроператори показват, че Гърция има възстановяване на 33 процента от туристите в сравнение с 2019 г. - най-високия процент спрямо останалата част на Европа", подчерта той.

Какво предвижда (финансовият конгломерат) HSBC

Възстановяването на гръцкия туризъм ще даде значителен тласък на гръцкия брутен вътрешен продукт (БВП), като отбелязва, че пет съществени фактора ще решат по същество "битката" за сектора.

Както отбелязва британската банка, туризмът представлява значителна опора за икономиките на европейския Юг, (като формира) почти 15 процента от БВП на Испания и над 20 процента от БВП на Гърция, като мнозинството от туристите идват от чужбина, предимно от Великобритания и Германия.

Според основния сценарий на HSBC, който приема почти нулев международен туризъм до май, през 2021 г. туристическите потоци към Южна Европа ще са малко по-високи от 2020 г., но ще се колебаят на равнища с 50-60 процента по-ниски от тези през 2019 г. (при 60-75 процента по-ниски миналата година), а през 2022 г. с 5-10 процента по-ниски (в сравнение с 2019 г.)

Така завръщането на туристите ще даде съществен тласък на икономиките на страните от Юга, който (тласък) през 2021 г. се предвижда на 1 процент за Испания и Португалия и на 2 процента за Гърция, като HSBC подчертава, че през 2020 г. "ударът" върху туризма е отнел 6 процента от гръцкия БВП.

Освен това доколкото секторът ще се възстанови още повече през следващата година, положителното въздействие върху БВП ще се удвои, като тласъкът ще бъде 2 процента за Испания и 4 процента за Гърция, без да се изключва по-бързо възстановяване на сектора, което би довело до повишаване на оценките за развитието.

Във всеки случай растежът в туризма ще зависи от различни фактори, както подчертава (банката), а именно:

а) Поставянето на ваксините.

б) Цената на PCR теста (за онези, които не са ваксинирани ).

в) Броят на случаите на КОВИД-19 в (туристическите) дестинации.

г) Положението в конкурентни дестинации, като Турция, която още се намира в национален локдаун и в "червения списък" на Обединеното кралство.

д) Търсенето. Ваксинационното покритие - едва половината пълнолетни германци се очаква да бъдат напълно ваксинирани до юли и две трети от британците - заедно с високата цена на тестовете и продължителната несигурност заради Covid-19 - е възможно да разколебаят мнозина да пътуват извън страната си тази година.

Цената на тестовете

Както HSBC дава за пример, едно неваксинирано четиричленно семейство британци, което иска да пътува в Гърция през лятото (ако в крайна сметка Гърция влезе в "зеления списък" на Великобритания) ще трябва да прати над 1000 британски лири, защото всеки член на семейството ще трябва да си направи два теста, един преди отпътуването и един след завръщането си.

Има обаче положителни развития на този фронт, като (туроператорът) TUI например, който предлага пакет PCR тестове на всеки клиент (т.е. два теста) на цена от 60 лири, нещо, което означава, че цената за четиричленно семейство спада до 240 лири.

Туризмът в Южна Европа зависи до голяма степен от търсенето от Северна Европа, както отбелязва британската банка.

Великобритания и Германия представляват два от трите основни източника на туристически пътувания. Особено обнадеждаважо е и обстоятелството, както споменава HSBC, че резервациите в хотели в Гърция от Обединеното кралство са се увеличили до над равнищата от 2019 г. веднага след обявяването от Гърция през миналия месец, че в средата на май ще отвори границите си за ваксинирани туристи.

Българинът прави неразумни инвестиции преди еврото

автор:Дума

visibility 672

/ брой: 172

БДЖ с намаления за ученици и студенти

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 172

Годишната инфлация се задържа на 5,3 на сто

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 172

Банкнотите в обращение у нас намаляват с 9%

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 172

Отново бум на нелегални мигранти

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 172

Работещи и пенсионери в Гърция с повече пари

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 172

Тръмп шокиран от "меките" санкции

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 172

Накратко

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 172

Военни комикси

автор:Александър Симов

visibility 606

/ брой: 172

Парите на инвалидите

visibility 619

/ брой: 172

Къде е реалното производство?

автор:Гарабед Минасян

visibility 642

/ брой: 172

Ще събарят ли старите панелки за нови жилища?

visibility 645

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ