Изложба благодари на медицинските работници
България се включи в мащабна международна инициатива с илюстрации върху свободните по време на извънредното положение билбордове
/ брой: 84
България е една от държавите, които се включиха в благодарствената изложба "Thank you, doctors!" ("Благодарим ви, лекари!"), започваща на открито в много градове по света. Експозицията събира илюстрации на художници и дизайнери от различни страни, които с творбите си изразяват благодарност към работата и отдадеността на медицинските работници и лекарите по света в дните на пандемия от КОВИД-19, научи ДУМА от Десислава Олованова от агенция McCann София.
През последните месеци стотици хиляди медици от цял свят прекосяват градовете, в които живеят, за да стигнат до болниците, в които работят. В условията на изолация те са от малкото хора, които се придвижват в градското пространство денонощно. Билбордовете отправят благодарствени послания към медиците за тяхната работа и отдаденост във времето на пандемията от коронавирус. За "платна" на изложбата са използвани свободните билбордове в различните градовете. Позициите с илюстрации са подбрани така, че да следват пътя на медиците до болниците, които са най-натоварени с епидемията.
В експозицията участват Румъния, Сърбия, САЩ, Германия, Албания, Испания, България и др. държави, като всеки ден се присъединяват нови градове по света.
"Ако погледнем на изкуството като начин на оцеляване в света изобщо, то днес артисти в светлината на прожекторите са именно нашите медици, а ние наблюдаваме с вълнение и благодарност тяхното изпълнение. Да си лекар в България е истинско изкуство поради ред причини от различен характер.
Чувството за отдаденост на професията е познато на всеки артист. Но артистът познава и друго чувствo - това на благодарността. Затова решихме да я изразим по най-добрия начин, по който можем", коментират български автори, които се включиха в изложбата.
Билборд позициите, които се ползват за "платна" на изложбата в София, са предоставени безвъзмездно от компанията "Idea Comm", а печатът е осъществен благодарение на печатница "Red points". Инициативата е по идея и организация на рекламна агенция McCann, която има над 140 офиса в света, включително в България.