Ивайло Калфин е най-активният евродепутат в социалните медии
За 2 години 13 български представители в ЕП са написали близо 6700 статуса в интернет
/ брой: 267
Най-активният български евродепутат в социалните мрежи е Ивайло Калфин, сочи изследване, представено вчера от политолога Иво Инджов и журналистката Михайлина Димитрова. Проучени са публичните постове на 13 души. Не е включен Станимир Илчев, за когото не е установена активност във фейсбук, туитър или блог. Там не е и Владимир Уручев, който има повече от 1000 приятели във фейсбук, но не публикува постове от свое име. Владко Панайотов поддържа профил във фейсбук едва от февруари 2013 г. и не е съпоставим с останалите, уточни Инджов. Включен е Кристиан Вигенин, който бе евродепутат допреди няколко месеца.
Калфин има 73,6 от 100 възможни точки, следват Слави Бинев, Кристиан Вигенин, Андрей Ковачев и Мария Габриел. Класацията е сбор от активността на евродепутатите в мрежата. Отчетени са броят на последователите им, количеството статуси, постинги, туити, както и колко са коментарите и харесванията под тях. Всяка от социалните платформи има "тежест" в индекса - профилът във фейсбук носи 70%, акаунт в туитър - 20%, а блогът - 10%.
Тринайсетте евродепутати общо имат 85 297 приятели и последователи, като е възможно бройката да не е напълно точна, защото някои от потребителите може да харесват повече от един от тях. За близо 2 г. те са пуснали във фейсбук близо 6700 статуса, 3779 са по теми, свързани с ЕС. Най-много приятели във фейсбук има Слави Бинев, следван от Филиз Хюсменова. В туитър най-много последователи има Антония Първанова, следвана от Ивайло Калфин и Андрей Ковачев. Калфин е най-активният евродепутат в тази мрежа - има 1272 туита, докато Първанова има 4 пъти по-малко. Калфин и Ковачев са и най-активните блогъри сред евродепутатите - всеки има повече от 50 статии.
Най-активни в "аз" общуването във фейсбук са Калфин и Вигенин, каза Михайлина Димитрова. Повечето евродепутати са в групата, в която "аз" формата се редува с безлична комуникация в 3 л. ед. ч. в стил кратко прессъобщение. Смесен тип комуникация предлага Андрей Ковачев. Според Димитрова потребителите приемат непроменените прессъобщения, публикувани в личните профили, като безплатен пиар и се дразнят, когато осъзнаят, че страницата не се поддържа от политика, а от негови сътрудници. В третата група са депутати като Антония Първанова и Мария Габриел, които пускат основно екпертни и по-безлични текстове.
Калфин, който присъства на представянето на резултатите, коментира, че когато емоциите растат, нарастват и анонимните участници в социалните мрежи. Според него чрез анонимност не може да се дискутират сериозно теми, да се правят политики. Той изрази огорчение, че анонимни аватари призовават за революции и използват нецензурни реплики и реч на омразата. Интернет разпространява и множество слухове и некоректна информация, допълни той.