06 Май 2024понеделник20:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Italdesign Giugiaro показа луксозния автономник GEA

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 51

Италианското ателие Italdesign е славно с всякакви дизайнерски решения, които ни обкръжават ежедневно – от вида на макароните, та до този на автомобила. Главното качество тук е търсенето на нестандартни решения, каквото е използвано и при представителния голям седан, показан от бюрото на автосалона в Женева. Неговите особености са не само в дизайна, а и в това, че става дума за кола, която може да върви без намесата на шофьора - на автопилот. За този проект италианците са обединили сили с техническия център на Audi. Немците са помогнали с разработката на необичайните светлини на концепта, наречен GEA. Освен отличното осветяване на пътя и компактното си изпълнение, фаровете подсказват в какъв режим се движи колата – при бяла светлина е с шофьор зад волана, а при синя върви на автопилот.
Габаритите на GEA са за флагмански модел на всеки премиум производител. Дължината е 5,4 метра, ширината 1,98, височината 1,46 м, а междуосието е като при Rolls Royce Ghost – 3300 мм. Доста висок е просветът – 180 мм, огромни са джантите с 60 спици, изрязани от цяло парче алуминиева сплав – 26 цола!
За автономното движение на концепта отговаря технологията Audi Piloted Driving.
Светещата червена буква G в центъра на задния панел маскира камера, предаваща не само изображение при движение назад, но и непрекъснато, заменящо това на вътрешното огледало на автомобила. Остъкляването на автомобила е активно електрохромно, което се затъмнява според осветеността и може да копира цвета на купето Obsidian Blue в режима на безпилотно каране.
Волфганг Егер, шеф на стил-отделението на Italdesign Giugiaro, пояснява: „В бъдеще времето ще е скъпо, а харченето му разкош. Мислехме за бизнесмените на утрешния ден, за които часовете на пътуването трябва да са продуктивни. С три настройки интериорът на колата може да бъде офис, оздравителна зала или стая за отдих“.
Колата е без централна стойка на покрива, в праговете са монтирани светодиоди, които изрисуват на асфалта виртуална червена пътека. В бизнес-режима на разположение са два падащи от тавана 19-инчови екрана, вътрешната светлина става бяла за по-добра концентрация. В „оздравителния“ режим от задните седалки излизат специални алуминиеви дръжки, а от пода пластини. На екраните се пуска учебна програма на компанията Technogym, хладилник предлага сокове, от специален шкаф се предлагат средства за ароматерапия, а осветяването на салона става кехлибарено. В режима на сън и отдих десните седалки образуват лежанка, на екраните излиза звездно небе, осветлението става синьо, а прозорците се затъмняват.

В центъра на салона е разположена контролна сфера. Тя служи като док-станция за огънат смартфон LG G-Flex. Чрез специално приложение от него се управляват мултимедията, климатикът, седалките и вратите. Предните кресла могат да се завъртат на 180 градуса.
Водачът е с по-малко внимание, но разполага с няколко дисплея, воланът се завърта само на два градуса и фактически е джойстик, като ъгълът на завиване на колелата зависи не от завъртането му, а от прилаганото усилие.

Пълноприводният концепт има четири електромотора със сумарна мощност от 570 кВт (775 к.с.). Tова означава максимална скорост от 250 км/ч, въпреки сериозното тегло от над два тона на колата, носеща името на богинята на земята GEA.

Реално погледнато, след като ателието Italdesign Giugiaro, заедно с Lamborghini и Audi влизат в концерна Volkswagen Group, не е учудващо заимстването на различни технологии на немците. Сред тях е супермодерното лазерно пътно осветление за дългите светлини, а останалите са светодиодни. Промяната на светлините в зависимост дали зад волана има някой или колата върви на автопилот, е част от цялостна програма на Audi по използване на външното осветление на автомобила като средство за предаване на информации.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1902

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1862

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1665

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1978

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2168

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1745

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1808

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2050

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1808

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1986

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ