21 Май 2024вторник07:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Бунев

Инж. Петър Бунев: Условията на труд и заплащането са под всякаква критика

/ брой: 157

автор:Дума

visibility 297

Много заявки за реформи в БДЖ е имало, много неща са се обещавали, но не са се случвали. Само частично е имало нещо. Това заяви пред БНТ председателат на Синдиката на железничарите към КНСБ инж. Петър Бунев.

"Сега, в този момент, това което се поема като ангажимент за новия подвижен състав - това е реално подплатено, защото знаем, че по Плана за възстановяване са заложени 1,8 млрд. лв., които ще дойдат, само че не се знае дали ще дойдат в БДЖ. Търгът ще се проведе от министреството, този подвижен състав ще бъде на държавата. Договорът на БДЖ с държавата за пътнически превози изтича в края на следващата година. Което значи , че 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга. И такива са условията, заложени в плана, че който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижния състав, за да осъществява услугата. Ние като синдикат продължаваме да твърдим, че в България това нямаше нужда да се случва. То е повече отколкото изискват европейските регламенти, има регламент и за държави с малък железопътен пазар, какъвто е нашия. Това позволява договора директно да бъде сключен с БДЖ без да не се минава през обществена поръчка. Някой обаче пое това, въпреки разрешението на Брюксел, въпреки че регламента се прилага пряко", обясни Бунев.

"В момента ние имаме повече от 12% дефицит на кадри. При 7 хиляди работещи, имаме над 1000 незаети работни места. Основният дефицит е в професиите "Машинист" и "Ревизор", тъй като има много изисквания. Тези хора трябва през 3 години да минават на изпит, да минават на психопрегледи, на профилактични прегледи. Заплащането е под средното за страната, което не е привлекателно и няма кой да дойде да работи в тези тежки условия. Трябва от сега да се помисли за този нов подвижен състав и да можем да привлечем млади хора, които да работят на новия подвижен състав. От сега трябва да се мисли кой ще кара тези нови влакове, които ще дойдат след две-три години. При условие, че всичко мине успешно. Основното, което може да привлече младите е заплащането и условията на труд. А при нас и двете са под всякаква критика. Ние почти нямаме депо, в което да има зимно време отопление. Прозорците са счупени и ти тече на главата докато правиш ремонт. В депата условията са много лоши. Има много неща, които трябва да се свършат", коментира синдикалистът.

Не е имало случай след демократичните промени, при ново правителство да не е имало смяна на ръководството на БДЖ, коментира Бунев по повод последните рокади. Това е право на министъра, но как през тези години не се намери един да свърши нещо добро, заключи той. 

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 540

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 531

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ