19 Юли 2025събота18:50 ч.

Имало ли е взрив в самолета?

В Кайро започна дешифрирането на черните кутии на руския Еърбъс А321

/ брой: 254

автор:Дума

visibility 131

Следователи и авиоексперти са започнали проучването на черните кутии на разбилия се в Египет руски пътнически самолет, съобщиха за AFP от египетското министерство на авиацията. Дешифрирането на черните кутии - едната записваща разговорите на екипажа, а другата данните за полета - е започнало вчера около обед, заяви официалният представител на египетското правителство Хусам ал-Кавиш. Изготвянето на доклада за катастрофата на руския пътнически самолет в Египет ще отнеме от една до четири седмици и ще зависи от черните кутии, посочва той, цитиран от АФП.
"От записите на разговорите на екипажа с диспечерите се разбира, че 4 минути преди изчезването на самолета от радарите положението на борда е оставало нормално. Екипажът водел обичайни разговори с диспечерите, нищо не сочи към проблеми на борда и екипажът не докладва за такива", казва още ал-Кавиш. "От това може да се съди, че извънредната ситуация на борда е възникнала внезапно и е била неочаквана за екипажа, като пилотите не са успели да подадат сигнал за бедствие", посочва той, като добавя, че "моментът на изчезването на авиолайнера от екраните на радарите се предшества от нехарактерни за нормален полет звуци".
Източници от Египет съобщиха по-рано, че на мястото на катастрофата на Синайския полуостров са намерени елементи, които не са част от конструкцията на самолета и установяването на техния произход продължава, съобщи ТАСС.
Пътниците от разбилия се в Египет руски самолет Еърбъс А321 са загинали от различни видове травми. Това се казва в първите резултати от съдебно-медицинската експертиза, съобщи електронното издание LifeNews. Експертите по съдебна медицина от Санкт Петербург са разделили загиналите на две групи. В първата са тези, чиито тела са били намерени в района на падането на основната част от самолета. Те са починали от кръвозагуба, шок, открити черепно-мозъчни травми и многобройни счупвания.
Вторите, които са се намирали в задната част - при опашката на самолета, са загинали от така наречените взривни травми. При тях са диагностицирани над 90% изгаряния на тъканите, твърди LifeNews. Части от обгорелите тъкани се анализират за наличие на взривно вещество. Експертите обаче вече са обърнали внимание, че в много от телата на загиналите, които са се намирали при опашката на самолета, има частици от метал и от обшивката на самолета.
Междувременно от Междуведомствения авиационен комитет (МАК) засега нито потвърждават, нито опровергават версията за топлинно избухване, зафиксирано от американски сателит в момента на катастрофата на руския самолет А-321 над Синайската пустиня, предаде ТАСС, цитирайки представител на МАК. Данните все още се анализират, за да се разбере какво е предизвикало това избухване. Една от причините може да бъде бомба, но съществува и вероятност това да е бил взрив в резервоара с горивото или в двигателя, възникнал поради механична неизправност.
 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 6009

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 5616

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 7006

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 6388

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 6074

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 6157

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 5800

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 6074

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 6311

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 6817

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 6362

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ