22 Декември 2024неделя13:53 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Юрий Шкарпетин:

И звездите искат да са красиви

Като докосна косите на човека, магията се случва и всичко си идва по местата - казва известният руски стилист и ваятел на обаятелни прически

/ брой: 231

автор:Альона Нейкова

visibility 4135

Юрий ШКАРПЕТИН е известен руски топ коафьор, прочул се с участието в престижни семинари и с работата с известни личности. Получава различни признания за таланта си, като едни от най-скъпите за него са последните - "Фризьор на годината 2011" и "Най-добрият звезден коафьор 2012". Преди броени дни Юрий за първи път пристигна в София като гост на прочутата българска стилистка Вили Боршукова, с която направиха демонстрация на най-актуалните прически под наслов "Ангели и демони".


Цитат:
"Не обичам шаблоните"

- Когато трябва да се представите пред непознати, какво казвате - стилист, коафьор или просто фризьор е Юрий Шкарпетин?
- Коафьор и фризьор са по-скоро синоними, докато стилистът изгражда цялостна представа за даден образ с помощта на прическата. А в душата си не съм просто фризьор, аз съм художник. И като всяка творческа личност ми харесва да общувам с колегите си, да показвам собствени решения в областта и да намирам нещо ново в онова, което правят другите. Имам определен опит и целта ми е да го споделя, а не да го крия (усмихва се).
- Как започна професионалната ви кариера?
- Винаги съм искал да стана фризьор. Но времената тогава бяха доста трудни, нямах пари... Продадох всичкото злато, което притежавах. Парите ми стигнаха, за да платя двата месеца на обучение и да си купя професионална ножица. През това време трябваше да схвана много работи от занаята. И постепенно станах търсен фризьор. Това обаче се случи не в столицата, а в провинцията. Но ме забелязаха, получих покана да замина за Москва и така се завъртя колелото. Щастлив съм, че избрах да стана фризьор напълно осъзнато. Разбрах, че искам да подарявам красота на хората. Така призванието ми се превърна в професия.
- Как се отнасяте към многобройните конкурси, на които фризьори от цял свят показват уменията си?
- Самият аз принципно не участвам в подобни мероприятия. Защото не обичам шаблоните. На тези конкурси има определени изисквания: трябва да направиш прическата така, а не иначе. Аз обичам да измислям, да творя... Още Максим Горки бе казал, че трябва да се учим от всички, но да не подражаваме на никого.
- А може ли творчеството на фризьора да бъде реализирано изцяло в салона, където работи? Няма ли именно там определени рамки и ограничения?
- Е, все пак се съобразяваме с клиентите си. А от ограниченията "бягам" по време на снимките, ревютата, демонстрациите, където успявам да се разгърна така, както смятам, че трябва.
- Когато човек отива на фризьор, трябва ли да сподели с майстора вижданията си за прическата, която желае да има? Или е по-добре изцяло да се довери на професионализма му?
- Мисля, че все пак фризьорът трябва да се вслуша в изискванията на клиента, да сподели своите съображения и вижданията за прическата. И двамата вече да стигнат до общо мнение, до консенсус. Клиентите ми, с които работя от години, казват: "Прави каквото искаш!" Те са сигурни в мен, знаят, че всичко с прическата им ще е наред.
- Случвало ли се е все пак да стават грешки?
- Имам клиенти, които обслужвам 15 години. Понякога дори ги питам: "Не ви ли омръзнах?!" Но явно усещат, че ги обичам. И май е взаимно (усмихва се).
- Как разбирате, че на даден клиент именно тази прическа ще му отива, а не някаква друга?
- Опитвам се да хвана настроението на хората, които идват да се постригват при мен. Съобразявам се дори с облеклото на клиентите - добре е прическата да кореспондира с тоалета. Важно е да разбера дали няма да пътуват, ще ходят ли на вечеря с някой специален човек или им предстои някакво тържество. Разговарям, слушам какво ми се казва и решавам каква прическа ще правя. Предварително нищо не измислям. Като докосна косите на човека, магията се случва и всичко си идва по местата.
- Означава ли това, че се вдъхновявате от всеки клиент?
- Вдъхновението може да бъде различно, както са различни и резултатите от постригването.
- Казват, че ако жената е решила да промени прическата си, това е един от знаците, че се стреми да направи промяна и в живота си...
- Мисля, че ако някой е решил да промени имиджа си, значи е на крачка от депресията (усмихва се). Фризьорът трябва да усети дали не става въпрос само за лошо настроение. Опитвам се да не правя мащабни промени с прическата на даден клиент. Зная, че това не му е нужно. Когато видя, че различното само ще повлияе положително, лично ще предложа промяна. Ако човек не знае какво точно иска, новата фризура само ще е повод за ненужни сълзи. Аз съм сигурен в себе си и съм наясно, че резултатите от работата ми ще са добри. Но дали те ще бъдат оценени по достойнство, зависи от клиента. Така че има доста психологически моменти в работата на фризьора. Всичко обаче идва с опита. Просто така, "от въздуха", никой не може да разбере тънкостите на професията. Трябва да работиш, работиш, работиш... Само по този начин ставаш добър.
- Някои, може би подсъзнателно, с посещенията си при фризьор заместват ходенето на психиатър...
- Има го този момент. Клиентите раговарят с фризьора си, като че ли искат по този начин да освободят душата си. С времето обаче се научих да не задържам тази информация в себе си, да се освобождавам от нея, да се абстрахирам от чутото... Защото ако приемам всичко прекалено навътре, нервната ми система може да експлодира.
- Колко често препоръчвате да се ходи на фризьор?
- Изобщо не го препоръчвам! (смее се) Когато новите ми клиенти задават подобен въпрос, им отговарям, че могат да дойдат, когато си поискат! Всеки сам преценява дали е време да си запише час във фризьорския салон. Ако някой се чувства добре и не му пречи, че косата му цъфти или боята се е отмила, нека си ходи така. За да отидеш на фризьор, нужно е вътрешно желание и потребност.
- Вие сте водещ лектор на множество фризьорски семинари. Как точно протичат те и дали всеки желаещ може да се запише на тях?
- На семинарите ми идват основно хора с опит, а не начинаещи в професията. Подобни мероприятия основно са посветени на практиката - правя майсторски класове, демонстрации, отработване на новите технологии. Има и събирания, посветени на бързите прически, на боядисването... В края на краищата ние постоянно се учим един от друг, като наблюдаваме как някой работи. И постепенно придобиваме свой собствен неповторим стил.
- А вие самият как следите новите тенденции?
- Ходя на различни семинари - наскоро се върнах от Германия, където имахме обучение в централата на "Alcina". Следя нововъведенията в бранша от интернет и от различни професионални издания.
- Какви са най-новите тенденции при прическите този сезон?
- Добре е фризурите да са леко небрежни. Задължително е да има форма. Тя е най-важното нещо в прическата. Ако формата липсва, колкото и да е чиста и обгрижена косата, няма да изглежда красива. И клиентът ще е недоволен. В боите препоръчвам спокойните тонове. Не бива да има силен контраст. Най-актуални са косите със средна дължина и дългите.
- Сред клиентите ви има и популярни личности. Има ли разлика, когато се прави прическа на популярна звезда и на никому неизвестна майка на две деца например?
- Най-напред, звездите също са хора! Е, може би са малко по-разглезени от съдбата. Някои от тях, както например Лена Ленина, не се страхуват да експериментират. Други пък си позволяват и да капризничат, да изискват по-скъпи процедури. И звездите искат да са красиви! При работата с тях не бива да има страх. Винаги се съсредоточавам върху резултата, а не върху процеса. Намирам общ език и с известните, и с не чак толкова популярни хора...
- Как бихте завършили фразата: "Фризьорът ни прави..."?
- ...щастливи!


 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 13294

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 10538

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 12853

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 15026

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 12252

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 12346

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 10914

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 10953

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 18527

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 15309

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 12870

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 11731

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ