09 Май 2024четвъртък00:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

И нещо за "зрънцето" зад волана

/ брой: 277

автор:Дума

visibility 1074

По-горе си говорехме за колите и горивата. Но нито машинариите, нито горивото могат да подкарат колата. Нужен е шофьор, това "зрънце" зад волана, за което често се говори, че няма нищо под шапката. Реално погледнато, той е основният виновник за трагедиите по пътищата. Не видял, не успял да спре навреме и... прааас - за ужас на всички участници в неприятното събитие.
Идеята да се направи кола, която може да върви без намесата на човек, витае във въздуха от десетилетия. Тя има и маса противници - ако се направи, къде отива удоволствието от карането, усетът към машината... Всъщност с всяка година човекът на волана бива малко по малко все по-откъснат от управлението. Автоматикът, абеесът, състемата за стабилизация и редица други полека отнемат по нещо от шофьорските прерогативи. Серийното производство на автомобили с възможност за управление от компютър без участието на водача е планирано за старт през 2015-а. Вицепрезидентът на General Motors по глобалните изследвания и разработки Алън Тауб твърди, че към 2020-а техните коли ще имат подобна възможност. "Бъдещите поколения на системите за безопасност ще ни избавят напълно от катастрофите, те ще могат да предотвратят пътното произшествие още преди водачът да е узнал за опасната ситуация на пътя", уверява Тауб. Върху създаването на автопилот за колите работят Volkswagen и Google, машините им с изкуствен разум сериозно търкат асфалта на изпитателните полигони.
В САЩ, в Невада, вече законодателно е разрешена експлоатацията на подобни коли с подписването от губернатора на щата на разрешение за използване на пътищата за общо ползване от коли с компютърно управление. Тези машини имат система за комуникация една с друга и с обектите на инфраструктурата, получават предварително информация за работата на светофарите, състоянието на пътното покритие, задръствания и аварии напред по пътя им. Радарите им контролират пространството около колата и могат да засекат изтичал на платното човек, откриват коли в "мъртвите зони", дори сега доста модели имат система за автоматично паркиране, без да се върти воланът от водача.
Един от предшествениците на подобна система е създаден от BMW и се нарича Track Trainer. Това е специализирана система за каране по автомобилни писти - още през 2009-а баварка с инсталиран Track Trainer успя в напълно автоматичен режим да се пребори с прочутия "Зелен ад" - северния вариант на пистата в Нюрбургринг! И не само да преодолее едно от най-сложните за каране пистови трасета в света, но и да го направи по идеалната за него траектория.
 

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 368

/ брой: 84

За наше добро

visibility 335

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 401

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ