И началното ни училище се срива
От 4-то място в света през 2001 г. нашите деца са отишли на 22-ро през 2011 г., показва международното изследване PIRLS за уменията в четенето
/ брой: 288
За 10 години уменията на българските деца след IV клас да четат и разбират текст са се влошили драстично - от 4-то място през 2001 г. те са класирани вече на 22-ро, показва международното изследване PIRLS, проведено през 2011 г. То измерва уменията на учениците в четенето след отделенията. Резултатите му бяха оповестени вчера.
Българското начално образование бележи плавен, но траен срив, показва PIRLS. От 4-то място в света през 2001 г. нашите четвъртокласници през 2006 г. се класират на 14-о място, за да стигнат 22-ро през миналата година. Сривът е главно заради намаляването на броя на българчетата, които постигат най-високото ниво на четивни умения - "напреднал". Ако през 2001 г. те са били 17%, през 2011-а са вече 11%. Все още обаче България е над средното ниво сред 49 държави, обхванати в PIRLS миналата година.
В изследването 4 страни се открояват над другите по качество на знанията - Хонконг, Русия, Финландия и Сингапур. САЩ са на 6-о място, Китай - на 9-о. При тях обаче има силен напредък - четвъртокласниците на САЩ са класирани на 18-о място през 2006 г., на Китай - на 22-ро.