И мръсна, и прашна...
/ брой: 204
Международна класация ни припомни, че за последните 5 г. животът в София се е влошил драстично. Помните онази песен - "И тъмна, и прашна, и мръсна, и страшна..." В търсене на препитание "софиянците" се увеличават всеки ден, но ако ги попитате, може би 80% ще заявят, че биха се махнали от столицата веднага. Извиняват се, че тук имат работа, че на село няма да има развитие. И остават. Но не спират да мърморят срещу условията, в които са се самозаключили.
И днес, и преди 5 г. кучетата хапят все така лошо. И продължават да се множат поголовно. Тротоарите дебнат с "плаващи" плочки от времето на Борисов, който едва ли ги е забелязал от джиповете, с които се движи.
Зимата продължава да изненадва София, макар Йорданка Фандъкова да се закани, че ще лови снежинките във въздуха. Има все повече мрачни хора, чието всекидневие е от вкъщи до работа и обратно. Задръстванията са все по-големи, шумът от клаксони - все по-силен, а прахът и мръсотията са навсякъде. Често стигането до работа пеша се оказва по-бързо, отколкото ако вземеш трамвая или автобуса. Има метро, което обаче не обрамчва цяла София. Карта за всички линии струва 50 лв., което е непосилно за много столичани.
Столичната община махна билетчетата за 2 линии. Дали някой си е правил труда да види дали този ход не превърна огромна част от наемателите на Студентския град в гратисчии? Както и незнайно колко други жители на София. Обмисляме цената на билетчето да зависи от пропътуваното време, изцепи се зам.-кметът Любомир Христов. Личи си, че не пътува с градския транспорт в сутрешните часове, или пък във вечерния пик. В някои столици това може да е вариант за ценообразуване, в България обаче това е убийствено. Ако от това ще зависи цената на билета - предпочитам да пътувам с колело. А, да, забравих - в София няма как да се движиш с колело. Защото няма алеи, или ако ги има, си е чисто самоубийство да ги ползваш.