И БДЖ - към XIX век
/ брой: 269
Да се смеем ли, да плачем ли...
През юни тази година транспортният министър Московски се похвали шумно, че за пръв път от 30 години българските железници купуват нови спални вагони. Тогава министърът бързаше към Турция, за да приеме първите 12 от общо 30 нови спални вагона, поръчани в края на 2010 г. в завода на фирмата "Тювасаш". Поръчката е за 63 млн. лв.
Всъщност първта дузина вагони трябваше да пристигне още в началото на април, но тогава вината беше поета от производителите. Вчера стана известно, че вагоните все още се сертифицират, а над една трета от тях още не са и произведени! А обещанието, което Московски даде след първото закъснение, беше, че с всичките 30 БДЖ ще разполага до края на годината. Иначе в луксозните вагони, пет от които пригодени за трудноподвижни хора, трябваше да се возим още от лятото, ама нейсе...
БДЖ остана без спални вагони в средата на май, когато и последният отиде за ремонт. Всички знаем до какво състояние бяха докарани железницата и железничарите, работещи в нея. Московски обясни, че въпреки тежката икономическа ситуация и мерките за съкращаване на разходите, тази инвестиция е много важна. И че така се "поставя началото на поетапното обновяване на подвижния състав в българската железница и модернизацията на този толкова важен транспорт".
Ето тези негови думи будят недоумение. Щото се оказа, че железницата така яко се е модернизирала, че е започнала да вади от депата старите кушет-вагони и да ги пуска да движат из страната. Един стар, отдавна неизползван и ремонтиран кушет-вагон вече бил пуснат по линията София-Варна. По празниците щели да пуснат още един. Кушет-вагон ще пътува и от София до Бургас. Та ако планирате да пътувате за Коледа и Нова година с влак в спален вагон, ще останете "приятно" изненадани.
И да се смеем, и да плачем, ясно е едно - разрухата в жележницата от управлението на ГЕРБ е пълна.