18 Септември 2019сряда12:13 ч.

Колела

Haval и Great Wall с новости в Шанхай

/ брой: 80

автор:Дума

visibility 520

Китайските автомобили са известни със своята ценова достъпност. Благодарение на мощната държавна подкрепа във вид на субсидии и високите  производствени показатели, заедно с пословичната китайска трудова дисциплинираност се постигат доста конкурентоспособни цени. Въпреки, че най-големият китайски производител на пикапи и всъдеходи - Great Wall, се отказа от леките автомобили и започна да предлага вече само тях, което означава и по-високи цени, цените все пак се задържат на много приемливо ниво за това, което предлагат на клиентите. Всичко това важи с пълна сила и за новите модели на дъщерната марка Haval на Great Wall - Haval F7 и F7x. Haval вече се позиционира от компанията майка като младежка марка. 

Haval F7 е вече познат на пазара - той се появи в Поднебесната империя в края на миналата есен, но F7x е нов, стилен и динамичен купеобразен кросовър. И двата модела ползват обща платформа, споделят една и съща двигателна гама и интериор, което е още един коз по отношение постигането на силно конкурентоспособни цени. 

Под капаците и на двата автомобила има избор между 1,5-литровия бензинов двигател с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент от 285 Нм и двулитровия мотор с ходов обем 2 л с максимална мощност от 224 к.с. и максимален въртящ момент от 385 Нм. Външно отпред автомобилите доста си приличат, но само след заобикаляне на F7x и в поглед отзад веднага става ясно, че този кросовър се позиционира на пазара като доста по-имиджов модел.

За това говорят динамичният силует на профила, спускащият се повече назад покрив, високата задница и силно наклонените задни стойки на покрива. Всичко тук е изпълнено в най-добрите традиции на новия пазарен клас купе-кросовър. Предната част на колата не е пипана, защото и в стандартния си вид при модела F7 тя изглежда достатъчно стилно и спортно.

Независимо от агресивния си имидж, новият вариант не е много по-скъп. Стартовата цена на F7х в пазара на Поднебесната империя в базовото изпълнение тръгва от около 18 000 долара, докато за тази на стандартния базов Haval F7 се търсят малко повече от 16 000 щатски долара.

Един от най-интересните и необичайни експонати на международния автосалон в Шанхай е електрическият пикап, представен от Great Wall. Моделът се е получил много екологичен, пък и доста неочакван за марката. Той е потвърждение на силното развитие на електромобилите и "разпълзяването" им по всички пазарни сектори - на хечбеците, вановете, седаните и кросовърите. Сега вече и при пикапите с появата на електрическия модел на Great Wall.

В дизайна на машината се вижда известно сходство с този на Toyota Hilux, но не това е главното. На първо място, отсъства прякото копиране, така характерно за китайската автопромишленость и на второ, все пак става дума за електромобил, каквито все още липсват на японската марка номер 1. 

Известната и у нас с продукцията си компания Great Wall в традиционния за китайските автопроизводители стил, не разказва много за техническата част на интересното си предложение. Ясно е, че моделът е с пълно задвижване и на пазара ще се появи в няколко версии, в зависимост от капацитета на монтирания литиево-йонен акумулатор. Очаква се най-скъпият й топ вариант да предложи пробег с едно зареждане от 500 км, измерен по стария международен цикъл за изпитания NEDC. Прототипът изглежда като напълно готов за серийно производство автомобил.

В компанията се занимават и с други перспективни разработки в посоката на чистите автомобили, като развитие на водородни системи за захранване, тип "горивни клетки", с нови хибридни трансмисии, които в скоро време ще може да видим и при серийните й модели.

Представеният в Шанхай електрически пикап е построен на базата на новата линия пикапи Great Wall P-series. Този автомобил скоро ще се присъедини към обновената моделна гама на Great Wall, която оттук нататък ще произвежда само пикапи. Стандартното класическо изпълнение на пикапа с ДВГ идва в два варианта - "граждански" и особено подготвен и стилизиран "оф-роудърски" за по-яка безпътица.

Техническите характеристики са оскъдни, но е известно, че за пръв път във всъдеход на Great Wall ще се монтира 8-степенна автоматична предавателна кутия. В списъка на оборудването влизат адаптивен круз-контрол, система за автоматично паркиране, безключов достъп, подгряване на седалките, автоматичен климатик и светодиодни светлини.

Внимавайте в чужбина, че може да ви излезе доста солено!

Идва времето на отпуските, на пътуванията в по-близката и по-далечна европейска чужбина. Свикнали с нашите порядки, може и да превишим скоростта, да си говорим по телефона или пък да паркираме, където не трябва. А това може да ни излезе доста солено. Затова, преди да пресечем границата, тръгнали към Европа, е добре да се запознаем добре с местните правила за движение в страните, които искаме да посетим. Иначе може сериозно да ни се вгорчи отпуската...

В много от европейските страни има доста сурови наказания за нарушителите на правилата за пътно движение. Те варират от глоби, понякога в сериозен размер, до дори лишаване от свобода и конфискация на превозното ви средство.

Най-болезнени са глобите в скандинавските страни, в Холандия, Швейцария и Италия. Ако превишите максимално допустимата скорост с 20 км/ч, в Норвегия ви чака глоба от 480 евро, в Швеция от 230 евро, във Финландия 200 евро, в Италия 175 евро, в Холандия 170 евро и в Швейцария 160 евро. В Германия са по-ларж - глобата е не повече от 35 евро. Ако ограничението на скоростта е превишено вече с 50 км/ч, то във Великобритания глобата може да стигне до космическите 2900 евро, в Австрия 2180 евро, а в Швейцария ще е равна на 60 месечни заплати на провинилия се!

За превишение на допустимото съдържание на алкохол в кръвта в Италия може да останете без автомобил, ако сте и собственик на транспортното средство. В Дания има аналогично правило при прекалено високи дози, а в Швеция и Испания прекалено глътналия водач може да се окаже окован като Иванчева с белезници на пътя. 

Разговорите по телефона зад волана без използването на устройство "свободни ръце" също здраво ще ви бръкнат в джоба. В Холандия, Великобритания, Дания и Испания са безпощадни към това нарушение - глобите са от порядъка на 200 евро.

Неправилното паркиране струва доста в Испания - до 200 евро, в Холандия е 95 евро, в Кипър е 85 евро и в Дания 70 евро. В Германия, в зависимост от обстоятелствата, тази глоба варира от 10 до 70 евро.

За непоставен колан във Великобритания се бъркате с до 580 евро, в Дания и Испания с 200 евро. В Полша са направо либерални - 25 евро, а в Швейцария са малко по-строги 55 евро.

Ако глобата ви е изписана, е най-добре да я платите колкото се може по-бързо, за да се избегнат доста сериозни лихви при закъсненията. В някои страни като Италия, Франция и Испания предлагат дори намаления при бързо плащане на наложените глоби.

Депутати дариха кръв

автор:Дума

visibility 0

Горивата повличат цените нагоре

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 179

Екоминистърът не знае кой замърсява въздуха

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 179

Отпадна пречката пред "Турски поток"

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 179

Външна търговия

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 179

Партиите на Нетаняху и Ганц с равни позиции

автор:Дума

visibility 162

Предсрочни избори в Испания на 10 ноември

автор:Дума

visibility 136

Тръмп вече не иска да се бие с Техеран

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 179

Путин предложи руски ракети на саудитците

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 179

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ