Харесваме шоколада по опаковката
/ брой: 219
Ново проучване за разнообразния свят на шоколада разкри, че хората обръщат повече внимание на опаковката, отколкото на действителния вкус на покупката си, пише "Стъди файндс". Изследователите твърдят, че за по-малките компании златната обвивка и интересната предистория са ключът към големите печалби.
Експерти по храните от Колежа по селскостопански науки в Пенсилвания установиха, че потребителите са привлечени от редица примамващи характеристики, когато разглеждат рафтовете с шоколади. Сред тях са златното фолио, богато украсените етикети и съобщения, подкрепящи определена кауза.
Като цяло резултатите установяват, че дегустаторите, участващи в изследването, са харесали всяка проба шоколад, поставена пред тях. "Трудно е да направим шоколада нежелан", посочва водещият изследовател Алисън Браун.
Опакованите с дебело златно фолио са спечелили много купувачи. Продукти с етикети "еко" интересуват някои хора, като част от тях казват, че биха платили повече, за да ги получат. Други обаче не вярват на етикетите и избягват да вземат устойчиви сладкиши.
Артикулите с благотворителна кауза, от друга страна, са големите победители сред любителите на шоколада. Продукти с надпис "Застрашени видове", според които приходите поддържат опазването на дивата природа, също са голям хит сред потребителите. Когато всичко останало се провали обаче, просто направете шоколадите си най-скъпите на пазара. Проучването разкрива, че продукти с по-високи цени са били смятани за едни от най-добрите. "Мозъкът просто смята, че заради това те трябва да имат по-добър вкус и високо качество", твърдят изследователи.