15 Януари 2025сряда19:47 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Гуцанов пита депутатите искат ли да има БДЖ

/ брой: 21

автор:Дума

visibility 130

Мнозинството в парламентарната транспортна комисия отхвърли предложението да се задължи Министерството на транспорта да предостави изготвения комплексен анализ на действащия договор за извършваната от БДЖ обществена поръчка за превоз на пътници с железопътен транспорт. Този договор изтича в края на годината и по силата на либерализацията за извършване на тази обществена услуга могат да кандидатстват и други превозвачи. 

Проектът, предложен в транспортната комисия, беше в три точки, като и трите не бяха приети. Най-много спорове предизвика трето предложение - подвижният железопътен състав, който държавата ще закупи по Плана за възстановяване и устойчивост, да бъде предоставен на превозвача, който спечели тази услуга. Според председателя на комисията Георги Свилески от БСП регламент на ЕС дава възможност когато пробегът, който се изпълнява, е по-малко от 23 милиона километра, възлагането да стане деректно без обществена поръчка. Тогава и подвижният състав може да отиде в превозвача "БДЖ Пътнически превози". Чуха се обаче най-различни предложения, като това трасето да се разбие на лотове, да има няколко конкурса и така - няколко превозвача. Ясно е обаче, че само едно от трасетата ще бъде атрактивно - "София-Варна", а непечелившите линии отново ще трябва да бъдат поети от БДЖ.

"Ние или вземаме решение и заставаме зад гърба на Министреския съвет, или въпросът е искаме ли да има БДЖ или не. Държавата купува новия подвижен състав чрез Плана за възстановяване и вместо да го предоставим на БДЖ, което е в окаяно положение, ние казваме "дайте да направим конкурси и да дойдат чуждите компании". Имаме възможност да го направим по регламент. Има ясна възможност това да стане", заяви по време на дебатите Борислав Гуцанов от БСП.

Ще изпрати ли Европа войски в Украйна?

автор:Дума

visibility 1952

/ брой: 8

София, Анкара и Атина борят миграцията

автор:Дума

visibility 1925

/ брой: 8

Мексико бори бедността с ръст на икономиката

автор:Дума

visibility 1992

/ брой: 8

Марк Рюте: Повече пари за отбрана или ще учим руски език

автор:Дума

visibility 2027

/ брой: 8

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ