13 Март 2025четвъртък04:04 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Грабежи без край

/ брой: 216

автор:Нора Стоичкова

visibility 3038

Грабежите от пътни ремонти не спират дори и при управлението на ентусиастите от ПП-ДБ, които само преди няколко години обещаваха по площадите и себе си дори, но да спрат безсмислените разходи по поддръжка на пътните съоръжения.
Толкова скапано пътно строителство, каквото вършеха приближените до ГЕРБ фирми, България не помни. Само преди няколко лета пуснаха левия ръкав на тунела "Витиня" и днес кабинетът на Денков решава да прави нов ремонт. Тунелът "Правешки ханове" е пуснат през 1999 г., но само преди няколко години и там имаше освежителен ремонт. "Топли дол", който е ремонтиран и пуснат също преди няколко години, пак бил за ремонт. При това с основанието - забележете, тръбите не били ремонтирани откакто са строени. Опашата лъжа.
Истината е, че от пътни ремонти най-много се краде. Освен, че фирмите са принудени да "връщат" към властта пари, те съзнателно строят така, че пак да са необходими след известно време. Порочният кръг няма как да бъде разкъсан, защото между държавата и едрия строителен бизнес винаги е имало взаимоизгоден интерес. Ти на мене, аз на тебе.
По повод прословутите "инхаус" поръчки преди време от БСП извадиха данни за това как едни 570 млн. лв. отидоха в държавната "Автомагистрали" уж за укрепване на свлачища и други пътни ремонти, а там се оказа, че работят само счетоводители и секретарки. Така и не се чу да има някой наказан за злоупотреба с държавни средства.
Сега очевидно от Сглобката продължават по същата сладка схема да "усвояват" средства от бюджета и от европрограмите.
Тапите по магистрала "Хемус" са най-малкото зло. По-голямото зло е, че такива крупни кражби се отразяват на разходната част на бюджета. Съкръщават се социални плащания - ето сега, например, няма да има коледни надбавки за пенсионерите. Ама че няма достатъчно пари за майките, за децата, за младите хора - тях кучета ги яли. Нали на властващите от Сглобката трябва да им излезе сметката.
Крайно време е олигополът "пътно строителство" да бъде разбит. И това е работа на полицията, прокуратурата и съда. Стига чакаха протести и смени по върховете на властта, за да си свършат работата и да защитят бюджета от алчните пръсти на разни политически мекерета.

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 2288

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 2393

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 2714

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 2698

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 2814

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 2721

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 2698

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ