Готвят кадрови промени в БДЖ
/ брой: 182
Кадрови промени в БДЖ ще има там, където е необходимо, докато не се осъществи реформата в холдинга. Това съобщи вчера в столичното локомотивно депо "Подуяне" Владимир Владимиров - председател на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД. Представители на ръководството на дружеството се включиха в работата на служителите на локомотивното депо. Основен проблем на БДЖ са локомотивите, отбеляза Владимиров и добави, че около 60 процента от разходите на холдинга са свързани основно с поддръжката именно на локомотивите. Според Владимиров от двайсет години не е правено нищо по локомотивния парк на железниците. Някои цехове в столичното депо в Подуяне не приличат на цехове от предприятие от XXI век, отбеляза председателят на съвета на директорите на холдинга. Той посочи, че в същото време в депото има огромно количество излишни материали, които подлежат на брак или могат да бъдат продадени.
Според Владимиров БДЖ може да спечели 20 млн. лв. от продажбата на скрап и 50 млн. лв. от продажбата на т.нар. живи активи или машини, които могат да бъдат използвани. За да стане БДЖ супержелезница, са нужди между 500 и 700 млн. лв. инвестиции, подчерта Владимиров. Той съобщи, че се очаква Министерството на финансите да преведе около 50 млн. лв. от европейски средства по мостовото финансиране. Според Владимиров задълженията на холдинга възлизат на 800 млн. лв., като дългът на дружеството към "Лукойл" до 1 юни е бил 6 млн. и 500 хил.лв., а общо дълговете към банки са 560 млн. лв.