Горан Брегович ни напомни защо трябва да обичаме балканската музика
/ брой: 279
Влудяващият меломаните по цял свят със своята свободна, вихрена интерпретация на характерните балкански ритми Горан Брегович за пореден път убедително ни напомни на концерта си в зала "Арена Армеец София" защо трябва да обичаме балканската музика. Заедно със своя Оркестър за сватби и погребения и вокалните съкровища от България, с които той от години обикаля световните сцени - сестрите Людмила и Даниела Радкови, изпълни двучасова програма пред хиляди пеещи и танцуващи зрители. В нея бяха включени най-нови композиции от албума "Алкохол", песни на американските майстори на циганския пънк "Гогол Бордело", с които сътрудничи, перифразирани в регионален стил парчета на "Джипси кингс", хитове от албума "Кармен" с хепи енд", причудлива смесица от български, сръбски, цигански песни в уникален аранжимент, както и популярната италианска песен "Бела, чао!". За бисовете гостът остави заелите достойно място сред образците на световната филмова музика свои композиции към продукциите на Емир Кустурица - "Във вагона на смъртта" от "Аризонска мечта", "Калашников" от "Ъндърграунд", неземната "Едерлези" от "Циганско време" в изпълнение на Людмила Радкова. Докато Горан Брегович представяше един по един музикантите, всеки изпълняваше впечатляващо соло на своя инструмент, а българската следа в Оркестъра за сватби и погребения беше достойно защитена от Люси Радкова с "Вечерай, Радо", която предизвика взрив от аплодисменти.
Всеки, който е присъствал, знае, че преживяването Горан Брегович на живо е голям празник. Лично аз само не мога да приема наложилия се подход от сцената да се говори предимно на английски език. Особено пък между балканци. Но уважавам желанието на изпълнителите казаното от тях да бъде достъпно и за множеството почитатели, които идват от други страни специално за дадена изява.