20 Май 2024понеделник14:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Фирма на Васил Божков запорирала активи на БДЖ

Под възбрана били и дялове от товарни превози, което може да осуети приватизацията им

/ брой: 258

автор:Дума

visibility 598

Частният съдебен изпълнител Стоян Якимов е запорирал активи на БДЖ заради дълг към фирмата "Трансимпекс" АД, в която собственик е бизнесменът Васил Божков, показва съобщение в Търговския регистър. Според запорното съобщение Холдинг "Български държавни железници" ЕАД дължи на "Трансимпекс" АД 7 464 892,23 лв. към 17 декември 2009 г. Натрупаните лихви са 1 523 231,37 лв., а дължимите такси са в размер на над 232 хил. лв.
Запорирани са дяловете на БДЖ в капитала на подготвяната за приватизация фирма "БДЖ Товарни превози" както и на "БДЖ Пътнически превози". Якимов е съдебният изпълнител, който наскоро запорира активите на "Медийна група България Холдинг", издаваща "Труд" и "24 часа", по искане на бизнесмена Христо Грозев.
Самият частен съдебен изпълнител не скри учудването си от медийното внимание към конкретния казус. Според Стоян Якимов става въпрос за стандартна процедура - постъпила е молба от съискателя за налагане на запор и още на следващия ден той е поискан. "Запорът означава, че собственикът не може да се разпорежда с активите си, не може да ги продава, например", коментира Стоян Якимов за LiveBiz.
Запорирането на активите на БДЖ най-вероятно има за цел да осуети приватизацията на товарните превози. Запорът означава, че ръководството на дружеството няма право да продава тези активи или да ги отдава под наем. Ако целта на фирмата е била директно да си вземе парите, тя е можела да поиска от съда обявяване на БДЖ в несъстоятелност. Запорът обаче може да ускори фалита на БДЖ, тъй като всички други кредитори на дружеството ще потърсят вземанията си. Продажбата на товарните превози на БДЖ е едно от условията Световната банка да отпусне спасителния заем от над 600 млн. лв. за железниците.
От Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол коментираха, че процедурата за "БДЖ Товарни превози" е в самото си начало - наскоро е избран оценител на предприятието, който тепърва ще изготвя информационен меморандум.
Според експерти е възможно предприятието все пак да се продаде, независимо от запора. Законодателството не забранява дългът към "Трансимпекс" да бъде платен от купувача, припомня LiveBiz.
Сметки на БДЖ са били запорирани от компанията "Трансимпекс", към която дружеството има задължения. Запорът е станал преди няколко месеца, това не е новина, каза пред журналисти Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на БДЖ. По думите му няма запорирани активи на дружеството. "Останали са две, максимум три проблемни фирми, всички останали задължения са сведени под един милион. Най-голямото задължение е към "Трансимпекс", призна Владимиров.
"Това комюнике на Европейската комисия не е нищо ново, многократно съм казвал, че за да получим разрешение от ЕК, трябва да покажем собствен принос 50% и да освободим товарен капацитет. Поради това продажбата на "Товарни превози" е императив. Стандартната процедура те просто вчера я изпратиха към медиите, нищо повече от това", каза Владимир Владимиров.


60 железничари напускат доброволно срещу 6 заплати


60 служители на БДЖ вече са се възползвали от предложението на ръководството на холдинга и са се съгласили да бъдат съкратени, като получат по шест брутни заплати накуп.
Част от парите за обезщетенията ще дойдат от продажбата на скрап. От такива продажби до момента железниците са събрали четири милиона лева, до края на годината се чакат още осем, съобщи още Владимир Владимиров. Планира се общо четири хиляди тона скрап да бъдат продадени.
Сред плановете на железниците за оздравяване на холдинга е и оформянето на две-три депа за цялата страна, където да се извършват ремонтни дейности. Останалите ще бъдат продадени.
Ще се пести и от горивото за експлоатационни нужди, стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев. Ако трябва, влакове ще спират, но 20 цистерни няма да надхвърлят, категоричен бе той.
 

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 168

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 163

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ