30 Юли 2024вторник07:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Фетел сгази Алонсо

Германецът спечели последния старт за сезона и стана най-младият световен шампион

/ брой: 263

автор:Дума

visibility 128

Германският пилот на Ред Бул Себастиан Фетел стана най-младият световен шампион в историята на Формула 1, след като спечели последния старт за сезона - за Голямата награда на Абу Даби.
Фетел става и първият германец, който печели световната титла след рекордьора със 7 титли Михаел Шумахер.
На пистата "Яс Марина" Фетел стартира от първа позиция и нямаше особени проблеми да спечели. Той измина 55-те обиколки за 1:39:36,837 ч. Зад него останаха световните шампиони за 2008 г. Люис Хамилтън и за 2009 г. Дженсън Бътън, и двамата от Макларън.
Основният претендент за титлата - двукратният първенец Фернандо Алонсо (Исп) с Ферари, стартира трети, но завърши едва седми, а другият пилот с шанс за титлата - Марк Уебър (Авл) с Ред Бул, финишира непосредствено след него.
Фетел спечели световната титла на 23 години и 134 дни и стана най-младият световен шампион, като отне рекорда на Люис Хамилтън (Вбр), триумфирал през 2008 г. на 23 години и 301 дни.
В престижната класация трети е Фернандо Алонсо (Исп) с Рено през 2005 г., станал шампион на 24 години и 59 дни.
През сезона Фетел победи още в стартовете за Гран при на Малайзия, Европа, Япония и Бразилия и грабна титлата с 256 т., като изпревари с 4 лидера до последния кръг Алонсо. Трети завърши Марк Уебър с 242 т., пред Люис Хамилтън с 240.
"Ако трябва да съм честен, не знаех, че съм спечелил веднага след финала. Чудех се какво става. В последните десет обиколки моят състезателен инженер - Роки, ми даваше съвети да докарам болида до финала. Чудех се защо той е толкова нервен, при положение че не трябваше нито да атакувам съперник, нито да натискам", заяви Себастиан. "Не знаех къде се намира Алонсо, но усетих, че съм в добра позиция, когато ми каза: "Нещата изглеждат добре." В следващия момент се чуха крясъци по радиото, от които разбрах, че сме спечелили световната титла. Останах безмълвен, не можех да кажа нищо, а се предполага да кажеш важни думи в такъв момент. Беше невероятно, не може да се опише с думи!", завърши просълзеният шампион.
 

Крайно класиране за сезон 2010

пилоти
 1. Себастиан Фетел (Гер, Ред Бул)    256
 2. Фернандо Алонсо (Исп, Ферари)    252
 3. Марк Уебър (Авл, Ред Бул)    242
 4. Люис Хамилтън (Вбр, Макларън)    240
 5. Дженсън Бътън (Вбр, Макларън)    214
 6. Фелипе Маса (Браз, Ферари)    144
 7. Нико Росберг (Гер, Мерцедес)    142
 8. Роберт Кубица (Пол, Рено)    136
 9. Михаел Шумахер (Гер, Мерцедес)     72
10. Рубенс Барикело (Браз, Уилямс)     47
11. Адриан Зутил (Гер, Форс Индия)     47
12. Камуи Кобаяши (Яп, Заубер)     32
13. Виталий Петров (Рус, Рено)     27
14. Нико Хюлкенберг (Гер, Уилямс)     22
15. Витантонио Лиуци (Ит, Форс Индия)     21
16. Себастиен Буеми (Швейц, Торо Росо)      8
17. Педро де ла Роса (Исп, Заубер)      6
18. Ник Хайдфелд (Гер, Заубер)      6
19. Хайме Алгерсуари (Исп, Торо Росо)      5
20. Бруно Сена (Браз, Испания Р), Кристиан Клиен (Ав, Испания Р), Хейки Ковалайнен (Фин, Лотус), Ярно Трули (Ит, Лотус), Карун Чандхок (Инд, Испания Р), Лускас ди Граси (Браз, Върджин), Сакон Ямамото (Яп) Испания Р) и Тимо Глок (Гер, Върджин)    0
   
конструктори:
 1. Ред Бул    498
 2. Макларън    454
 3. Ферари    396
 4. Мерцедес    214
 5. Рено    163
 6. Уилямс     69
 7. Форс Индия  68
 8. Заубер     44
 9. Торо Росо     13
10. Испания Рейсинг, Лотус и Върджин    0

Състоянието на "Мини Марица-изток" се влошава

автор:Дума

visibility 856

/ брой: 142

Помощи за бизнеса, ако токът поскъпне над 180 лв/МВтч.

автор:Дума

visibility 792

/ брой: 142

Депутатите искат да влезем в еврозоната от юли догодина

автор:Дума

visibility 778

/ брой: 142

Лозари и винари излизат на протест

автор:Дума

visibility 765

/ брой: 142

Киев проси ток от Словакия, на която спря руски нефт

автор:Дума

visibility 817

/ брой: 142

Ултралеви виновни за жп саботажа във Франция?

автор:Дума

visibility 789

/ брой: 142

Китай с литературен кът в Националната библиотека

автор:Таня Глухчева

visibility 748

/ брой: 142

Накратко

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 142

Обръщение към българския народ*

visibility 793

/ брой: 142

Жалко за олимпизма

автор:Боян Бойчев

visibility 752

/ брой: 142

Горе главата – заедно няма кой да ни спре!

visibility 748

/ брой: 142

Българският сателитен синдром и Украйна

автор:Искра Баева

visibility 793

/ брой: 142

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ