Фалшив сигнал за спиране на съкращенията в БДЖ
КНСБ съобщи, че на среща с Московски се разбрали да се прекратят уволненията в превозвача, министърът го опроверга
/ брой: 109
Фалшив сигнал се оказа огласена от КНСБ информация вчера, че министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски e наложил мораториум на съкращенията в "БДЖ - Товарни превози". От синдиката съобщиха още, че за необходимостта от съкращения в "БДЖ - Пътнически превози" мениджърският екип трябва да изготви икономически анализ и да предостави и инвестиционна програма, след което преговорите между синдикати и работодатели ще продължат.
Във връзка с огласените през последните дни намерения на ръководството на БДЖ за съкращения на нови 850 работници в превозвача - 450 в пътническите превози и 400 в товарните превози, вчера сутринтта по искане на президента на КНСБ Пламен Димитров се е провела спешна среща с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Освен Пламен Димитров, на срещата са присъствали и вицепрезидентът на КНСБ Валентин Никифоров, председателят на СЖБ Петър Бунев и Сашо Алексиев - председател на БЖС към СТСБ, както и изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев.
Синдикалистите са представили своите аргументи срещу обявените намерения на мениджърския екип на БДЖ за нови съкращения. Според синдикатите съкращенията в "БДЖ - Товарни превози" са незаконосъобразни и противоречат на заложената численост на персонала в изготвените правен и икономически анализи, предоставени в Агенцията по приватизация и следприватизационен контрол във връзка с обявената приватизация на товарните превози. Според синдикатите няма икономическа обосновка и за двете дружества, съгласно Кодекса на труда, на базата на която да се налага необходимостта от предстоящите съкращения.
По-късно вчера от Министерството на транспорта съобщиха, че не е налаган мораториум върху съкращенията в "БДЖ - Товарни превози". Позицията на министерството гласи, че мораториум, както твърдят синдикатите, не е налаган, защото няма документ, който да регламентира определена допълнителна бройка съкращения в БДЖ. Мораториум се налага върху документ, а такъв документ няма, затова няма и как да бъде наложен мораториум. Според МТИТС към момента в двете дружества тече съкращение на персонала, което е започнало през 2011 г. преди стачката. Според позицията на министерството - този процес на съкращаване все още не е завършил и има хора от готвените 2000 за съкращения, на които това им предстои. Срещата със синдикатите беше работна, заявиха от министерството.