14 Май 2024вторник09:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

След 2018 г.

Електронна винетка за леките коли и тол такса за тежките

На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде, темата се преекспонира, заяви Лиляна Павлова

/ брой: 179

автор:Дума

visibility 630

Анализите на Световната банка показват, че трябва значително да увеличим инвестициите в пътищата, което върви с увеличение и на таксата за ползване. Това заяви вчера пред Нова телевизия регионалният министър Лиляна Павлова. Министърът посочи, че от пет години цените на винетките не са вдигани, а приходите едва достигат за поддръжка и текущ ремонт на пътната мрежа.
В момента се правят анализи дали да бъде увеличена цената на винетките, каза Павлова. Ако имаме увеличаване на приходите, на което ние разчитаме след въвеждането на тол таксата за изминато разстояние по пътищата, това ще даде възможност да реинвестираме в по-добра поддръжка на пътната мрежа, каза тя и добави, че се очаква увеличение на приходите 4 пъти. Тя съобщи, че след 2018 г., в зависимост от анализите на Световната банка, ще се въведат електронни винетки за леките автомобили и тол такси за тежкотоварните над 3,5 тона.
На пътния възел "Белокопитово", който е с формата на диамант, може да се завива навсякъде и проблем няма. Съоръжението е прекрасно, а темата се преекспонира, заяви още Павлова по повод въпросите, които заваляха след откриването на пътния възел дали не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията "диамант" вместо по-познатата "детелина". В социалните мрежи се появиха и подигравателни схеми на новия възел, който бе наречен "Бойколина" заради нестандартната си форма. Имаше и питания дали изграждането му не е прекалено скъпо. Строителството на пътния възел с разгърната дължина от 10 км излезе на данъкоплатците 66 млн. лв.
"В България от политика, от футбол и от пътища разбират всички. Радвам се, че се провокира този разговор. Съоръжението отговаря на всички проектантски норми. Прекрасно съоръжение", каза министър Павлова.
"Дори и най-големите ни критици видяха и заснеха, че има и ляв, и десен завой, и качване, и слизане във всички посоки, които обслужва. Така че аз смятам, че няма проблем, излишно се преекспонира. Пътният възел функционира изключително добре и най-важното е, че се дава възможност за безконфликтно и безаварийно преминаване", каза Павлова.
Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки - прекалено много, шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров заяви, че зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите. Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той.
Министър Павлова призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че той е бил проектиран още през 1984 г., а отчужденията на имотите около него са направени в периода 1996-1998 г.


Без дълъг тунел през Кресненското дефиле

Държавата окончателно се е отказала да строи най-дългия шосеен тунел в Европа през сеизмичното Кресненско дефиле. В момента се проектира новият вариант от малки тунели и виадукти, който трябва да е готов до края на годината. "Отказахме се от строителството на двата огромни тунела, защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения", съобщи още Павлова. Тя допълни, че до 2017 г. ще има избран изпълнител за строителството на подземната отсечка през Кресненското дефиле. Участъкът от 67 км през дефилето е единственият, който не се строи и не е готов.
 

500 000 агнета продадени за празниците

автор:Дума

visibility 766

/ брой: 87

800 000 българи тръгват за сезонна работа в чужбина

автор:Дума

visibility 695

/ брой: 87

Правят електронна партида за всеки имот

автор:Дума

visibility 698

/ брой: 87

Уникредит подменя картите на 1 милион клиенти в България

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 87

Москва започна офанзива в Харковска област

автор:Дума

visibility 744

/ брой: 87

Силяновска се закле като президент на "Македония"

автор:Дума

visibility 688

/ брой: 87

Захарова изгледала "погребението" на Европа

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 87

Тихи фанфари

автор:Аида Паникян

visibility 724

/ брой: 87

Тъжна равносметка

автор:Велизар Енчев

visibility 753

/ брой: 87

Големият скок на Китай

visibility 854

/ брой: 87

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ