След 2018 г.
Електронна винетка за леките коли и тол такса за тежките
На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде, темата се преекспонира, заяви Лиляна Павлова
/ брой: 179
Анализите на Световната банка показват, че трябва значително да увеличим инвестициите в пътищата, което върви с увеличение и на таксата за ползване. Това заяви вчера пред Нова телевизия регионалният министър Лиляна Павлова. Министърът посочи, че от пет години цените на винетките не са вдигани, а приходите едва достигат за поддръжка и текущ ремонт на пътната мрежа.
В момента се правят анализи дали да бъде увеличена цената на винетките, каза Павлова. Ако имаме увеличаване на приходите, на което ние разчитаме след въвеждането на тол таксата за изминато разстояние по пътищата, това ще даде възможност да реинвестираме в по-добра поддръжка на пътната мрежа, каза тя и добави, че се очаква увеличение на приходите 4 пъти. Тя съобщи, че след 2018 г., в зависимост от анализите на Световната банка, ще се въведат електронни винетки за леките автомобили и тол такси за тежкотоварните над 3,5 тона.
На пътния възел "Белокопитово", който е с формата на диамант, може да се завива навсякъде и проблем няма. Съоръжението е прекрасно, а темата се преекспонира, заяви още Павлова по повод въпросите, които заваляха след откриването на пътния възел дали не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията "диамант" вместо по-познатата "детелина". В социалните мрежи се появиха и подигравателни схеми на новия възел, който бе наречен "Бойколина" заради нестандартната си форма. Имаше и питания дали изграждането му не е прекалено скъпо. Строителството на пътния възел с разгърната дължина от 10 км излезе на данъкоплатците 66 млн. лв.
"В България от политика, от футбол и от пътища разбират всички. Радвам се, че се провокира този разговор. Съоръжението отговаря на всички проектантски норми. Прекрасно съоръжение", каза министър Павлова.
"Дори и най-големите ни критици видяха и заснеха, че има и ляв, и десен завой, и качване, и слизане във всички посоки, които обслужва. Така че аз смятам, че няма проблем, излишно се преекспонира. Пътният възел функционира изключително добре и най-важното е, че се дава възможност за безконфликтно и безаварийно преминаване", каза Павлова.
Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки - прекалено много, шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров заяви, че зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите. Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той.
Министър Павлова призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че той е бил проектиран още през 1984 г., а отчужденията на имотите около него са направени в периода 1996-1998 г.
Без дълъг тунел през Кресненското дефиле
Държавата окончателно се е отказала да строи най-дългия шосеен тунел в Европа през сеизмичното Кресненско дефиле. В момента се проектира новият вариант от малки тунели и виадукти, който трябва да е готов до края на годината. "Отказахме се от строителството на двата огромни тунела, защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения", съобщи още Павлова. Тя допълни, че до 2017 г. ще има избран изпълнител за строителството на подземната отсечка през Кресненското дефиле. Участъкът от 67 км през дефилето е единственият, който не се строи и не е готов.