17 Май 2024петък11:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЕК ще ни съди заради пропуски в безопасността на жп транспорта

/ брой: 218

автор:Дума

visibility 1796

Европейската комисията (ЕК) реши да предяви иск пред Съда на ЕС срещу България за това, че държавата не е осигурила правилното транспониране и прилагане на законодателството на ЕС за безопасността на железопътния транспорт.

Директивата изисква от държавите членки да създадат разследващ орган, който в своята организация, юридическа структура и при вземането на решения е независим от железопътните предприятия, управителя на инфраструктурата, органа, налагащ таксите, органа, разпределящ инфраструктурен капацитет, и нотифицирания орган, както и от всяка страна, чиито интереси биха могли да са в противоречие със задачите, възложени на разследващия орган. В това отношение България не е осигурила пълното транспониране и прилагане на директивата на национално равнище.

Целта е да се гарантира развитието и подобряването на безопасността на железопътния транспорт в ЕС. Всяка държава членка трябва да гарантира, че разследванията на произшествия и инциденти се извършват от постоянен орган, който включва най-малко един следовател, който е квалифициран да изпълнява функцията на отговорен следовател в случай на произшествие или инцидент.

Новината от Брюксел идва в деня, в който цялото ръководство на БДЖ подаде оставка. Проблемите на БДЖ, свързани с липсата на достатъчно локомотиви и изправни вагони, не са от вчера. Последната доставка на нови влакове беше през далечната 2005 година. Закъсненията на влакове заради технически проблеми са ежедневие. Не липсват и сериозни инциденти, като последният беше в края на март, когато се запалиха два вагона от влака Бургас – София.

През миналата година анализ на експерти от УНСС, Техническия университет и Висшето транспортно училище, изготвен по поръчка на БДЖ, посочи, че за цялостното технологично обновление на БДЖ са необходими между 800 млн. и 1,3 млрд. лв. Първа стъпка към обновяването беше обявена през август тази година обществена поръчка за покупка на нови мотриси на стойност 675 млн. лв, но тя беше спряна след общо четири жалби с различни мотиви. Компанията планираше да купи 85 нови влака на два етапа - до 2023 г и до 2028 г. Изпълнението на тази програма би довела до обновяване на 85% от подвижния състав.

 

По-високи пенсии и вдовишки надбавки

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Кой плаща билбордовете на Григорова и Манолова?

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Държава се управлява с мисъл за хората

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 2

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ