27 Септември 2024петък01:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едни точат гориво, други държавата

/ брой: 192

автор:Мая Йовановска

visibility 328

Насред летния туристически сезон, докато влаковете се пукат по шевовете от пътници, докато очакваме прословутите луксозни спални вагони да тръгнат из страната, и в обстановката на социално напрежение сред железничарите, с шумна церемония ръководството на БДЖ се изфука с първия, оборудван с камери влак. Макар и с горчива усмивка бихме могли да погледнем положително на тази новост, чиято цел е да бъдат спрени кражбите на гориво. Какво следва?
Оттук насетне се планира инвестиция от 400 хил. лв. в системи за видеонаблюдение на целия парк от 77 действащи локомотива на товарните превози, за да не се краде гориво от цистерните и така да се намалят загубите на дружеството, които от началото на годината се определят на около 5 млн. лв. За да се случи инвестицията, товарното дружество трябва да получи одобрение от "Холдинг БДЖ". Това обаче е много интересно. Защо? Нека си припомним какво всъщност се случва с "БДЖ Товарни превози", дружество, което по определение на транспортния, а и на други министри, е неатрактивно и губещо.
Дружеството е в процедура по приватизация. След първия неуспешен опит за неговата продажба сега се очаква да има втора процедура. Вторият опит ще бъде на по-ниска цена от определената при първата процедура - 200 млн. лева. Шефът на дружеството Пламен Джуров заяви преди ден, че се надява продажбата да стане до края на годината.     Защо тогава държавата трябва да инвестира пари в дружество, което е в процедура по приватизация? Такива филми сме гледали, когато имаше доста повече държавни дружества за продажба. Преди да бъде продаден един от колосите в българската икономика - БТК, също бяха направени инвестиции. А резултатът го знаем - по-голямата част от акциите на телекомуникационната компания бяха продадени от царското правителство на смешната цена от 280 млн. евро, по-късно БТК бе препродадена, а при втората изключително изгодна препродажба от исландеца Тор Бьорголсфон общата капиталова стойност на сделката бе определена на 1,6 млрд. евро. В пълен контраст с нечии печалби е платената социална цена за сделката.
А сега да попитам: докато айдуците източват горивото от БДЖ, какво всъщност прави ръководството му като се кани да хвърли пари в дружество, което е в процедура по приватизация? Не е ли и това източване? Източване на пари от държавата? Вместо да влагате 400 хил. лв. в охранителни камери, господа управляващи, оставете това да направи новият собственик.

Безплатни прегледи във ВМА за Деня на сърцето

автор:Дума

visibility 3

Как да подадем сигнал до КАТ?

автор:Дума

visibility 235

Габриел Вълков: БСП подава ръка на младите хора в България

автор:Дума

visibility 418

Държавният договор за превоз на пътници с БДЖ ще бъде удължен

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 183

Изкуственият интелект е заплаха за работните места

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 183

Брюксел разреши продажбата на Йетел

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 183

БНБ предупреди за риск пред банковата система

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 183

Гърция и Турция заедно срещу трафика на хора

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 183

Изпълнили сме всичко за Шенген

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 183

България домакин на учение на НАТО

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 183

Богоугодно

автор:Мая Йовановска

visibility 1648

/ брой: 183

Майка плаче...

автор:Боян Дуранкев

visibility 1482

/ брой: 183

За тежките комплекси на македонците към България

visibility 471

/ брой: 183

Бедността като свинско със зеле

автор:Аида Паникян

visibility 597

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ