
СНИМКА АРНО ДЕКЛЕР
"Един кон влязъл в бар" с премиера в България
Самуел Финци влиза в ролята на героя от прочутия роман на Давид Гросман
/ брой: 58
Българската премиера на спектакъла "Един кон влязъл в бар", копродукция на Дойчес театър (Берлин), Залцбургски фестивал и Бургтеатър (Виена), ще се състои на 25 и 26 март в Народния театър "Иван Вазов". Драматизацията по прочутия едноименен роман на Давид Гросман "Един кон влязъл в бар" с участието на Самуел Финци в ролята на Дов Гринщейн постигна зашеметяващ отзвук, научи ДУМА от Анна Лазарова от изд. "Колибри", което публикува романа на български в превод на Емилия Юлзари.
Непосредствено след представлението на 25 март е предвиден разговор с публиката в присъствието на режисьора Душан Парижек, Самуел Финци и Катлийн Моргенайер, която се превъплъщава в образа на Пиц. Музикален съпровод на живо - Антони Дончев, език - немски, с български субтитри.
Какво се случва, когато един циничен комедиант решава да свали маската на хумора и да изложи раните си на показ?
Дов Гринщейн е стендъп-комик, провокатор, артист със свое собствено шоу, готов винаги да удовлетвори желанията на публиката. В зала в пустата индустриална област Натания, в един град между Хайфа и Тел Авив, той излиза за своето последно представление. Представление като никое друго, едновременно интимно и екстатично, всяващо потрес и смут. Дов е безмилостно прям - дразни публиката, обижда я, след което се извинява със сълзи на очи. Шегува се, разказва тъпи и остроумни, вулгарни и безобидни вицове. Нищо не остава пощадено от думите му - нито Шоа и нейните жертви, нито политиката на Израел в палестинските области. Почти два часа Дов яростно се бори за вниманието на присъстващите, защото никой не бива да остане безразличен. Комикът е решен да предложи много повече от едно успешно шоу: той трябва да разкаже за своя "личен Чернобил", за травмата и вината, които са отровили живота му. Дов иска разчистване на сметките - със своя приятел Авишай, когото е поканил на спектакъла, и това трябва да стане пред публиката.
Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Столичната община и НФ "Култура" по програма "Мобилност'22".