16 Септември 2025вторник20:15 ч.

Дупки, липсваща маркировка и непочистена растителност на първокласния път Вакарел–Костенец

Отсечката се ползва като алтернативен път, когато магистрала „Тракия” се затваря

автор:Дума

visibility 2504

Състоянието на пътищата, по които се движим всеки ден, все по-често е повод за недоволство. Зрители на NOVA сигнализираха, че първокласният път Вакарел – Костенец е в окаяно състояние. Отсечката е осеяна с дупки, а оттам всекидневно минават стотици автомобили. Освен това се ползва като алтернативен път, когато магистрала „Тракия” се затваря.

Проверка на NOVA установи, че на места дупките достигат над 20 сантиметра. А само за час, докато екипът ни беше на място, два автомобила пукнаха гуми.

Дупки, липсваща маркировка и пътни знаци и непочистена растителност – това е гледката на първокласния път Вакарел–Костенец.

Нарязан е за кърпене на дупки и вече 13 години е в това състояние. Вече и банкетите на пътя не се виждат. Най-лошото е, че този път е алтернатива на АМ „Тракия”. Ако стане ПТП в този участък, трафикът се прехвърля по този път”, обясни инж. Тони Кацаров, зам.-кмет на община Ихтиман.

Участъкът отдавна не се ползва дори и от местните, на които им се налага да търсят алтернативни маршрути.

Действително е опасен през деня. Още по-опасен е през тъмната част на денонощието. Този път няма никакви ориентири, по които вие да може визуално да насочвате автомобила. Особено при един по-млад и неопитен водач това може да доведе до грешка и пътен инцидент”, смята Диана Русинова.

По данни на Европейския център за транспортни политики над 80 участъка у нас са в подобно състояние.

На места тук дупките достигат до 20 см. А захвърлените гуми и тазове извън пътното платно са обичайна гледка.

 В средата на юни община Костенец е уверена от АПИ, че започват ремонтни дейности. Но след края на редовния кабинет кърпенето на пътя е преустановено.

Категорично кърпенето ще разреши само временно проблема, така че хората да нямат щети по автомобилите. На нас ни трябва решение в дългосрочен план, а именно цялостен ремонт на пътя”, каза Маргарита Минчева, зам.-кмет на община Костенец.

А дилемата пред шофьорите е как точно да избегнат дупките.

Най-вероятно ако се криволичи по пътя, може да се въвлечете в пътен инцидент, а ако се въвлечете в някоя от тези дупки, това първо ще ви струва много пари и второ фактът да предизвикате ПТП също е голям”, смята Диана Русинова.

Ако ремонтните действия не бъдат подновени, местните заплашват да затворят магистрала „Тракия” в знак на недоволство.

От АПИ обясниха, че 1/5 от ремонтните дейности на пътя Мирово - Костенец са извършени, а за останалата част срокът е до края на септември тази година. От Пътната агенция уточняват още, че до края на годината е предвидено да бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на 58 км от първокласния път до границата с област Пазарджик.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Българинът прави неразумни инвестиции преди еврото

автор:Дума

visibility 672

/ брой: 172

БДЖ с намаления за ученици и студенти

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 172

Годишната инфлация се задържа на 5,3 на сто

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 172

Банкнотите в обращение у нас намаляват с 9%

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 172

Отново бум на нелегални мигранти

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 172

Работещи и пенсионери в Гърция с повече пари

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 172

Тръмп шокиран от "меките" санкции

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 172

Накратко

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 172

Военни комикси

автор:Александър Симов

visibility 606

/ брой: 172

Парите на инвалидите

visibility 619

/ брой: 172

Къде е реалното производство?

автор:Гарабед Минасян

visibility 642

/ брой: 172

Ще събарят ли старите панелки за нови жилища?

visibility 645

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ