26 Юни 2024сряда11:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дунав мост 2 вдигнал двойно оборота на магазините във Видин

След 71 години експлоатация фериботът до Калафат остана в историята

/ брой: 145

автор:Дума

visibility 125

Десет дни след откриването на Дунав мост 2 трафикът по мостовото съоръжение е повече от натоварен, предаде БТА. Всеки ден стотици румънци и българи - пеша, с велосипеди или с автомобили преминават по новия мост.
Само за първите два дни по съоръжението са преминали в двете посоки над 5000 моторни превозни средства - автомобили, микробуси, автобуси, товарни автомобили, както и над 10 000 пътници, съобщиха дежурните румънски гранични полицаи на пункта.
Преминаването над реката трае 3-5 минути, а с обработката на граничния пункт, където има шест платна за влизане и шест за излизане, процедурата трае десетина минути - всичко е много бързо и не се различава от преминаването на граничен пункт в Европа. Основният трафик на пункта си остава този от товарни автомобили.
Пазарът на Видин вече от десетина дни е "окупиран" от румънци, които пазаруват какво ли не. Два пъти са скочили оборотите на големите търговски вериги. Румънците пазарували всичко, защото в България било много по-евтино.
Автомобилите с видинска регистрация са изпълнили паркингите на Калафат. В малкото румънско градче край Дунава видинчаните са повече от местните. Разглеждат градчето и сядат да изпият по кафе или сок. Съседите пък атакуват в почивните дни и нощните заведения във Видин, защото в Калафат те са много малко.
Тръгна и редовна ежедневна автобусна линия до Калафат и Крайова. До Калафат цената е 5 лева, а до Крайова - 15 лева.
Търговците във Видин и в Калафат са категорични, че ще им се наложи да учат румънски и български език, защото ще им трябва в работата.
От граничния пункт, където е най-натоварено, съветват всички, които са решили да пътуват до Румъния с деца, че задължително трябва да имат задгранични паспорти, както и актове за раждане. За пътуване до Калафат не е нужна винетка - такава обаче е нужна за района на Крайова. Винетки се предлагат както на самия граничен пункт, така и в пощата в Калафат или на бензиностанциите.
След пуска на Дунав мост 2 след 71 години експлоатация фериботът Видин-Калафат остана в историята. Той е изграден за нуждите на немската армия през 1942 г.
Българските фериботни платформи "Бдин", частната "Припят 1" и румънската "Салкуца" от 00.00 часа на 15 юни вече не превозват през река Дунав. Нямат товари и пътници, всички преминават по моста. Таксата на ТИР-овете за превоз между двата бряга беше 92 евро, а за автобус - 58 евро, за лек автомобил се плащаше 23 евро, мотористите плащаха по 3 евро, колкото и пътниците.
До края на юни преминаването през Дунав мост 2 на всички е безплатно, а от първи юли автомобилите ще преминават с такса от 6 евро, а пешеходци и велосипедисти - безплатно.


Няма указателни табели към моста

Все още липсват табели, които да указват подходите към съоръжението, сигнализираха шофьори. Ако автомобил е влязъл във Видин, трудно стига до моста, защото липсват указателни табели и това води до объркване. Шофьорите масово поемат в грешната посока към ферибота, вместо по естакадата към новия мост, и се налага да се връщат с километри.
Няма нито една табела накъде е Дунав мост, има само табела "Калафат - ферибот", оплака се шофьорът на ТИР Иван Петков, който е от вътрешността на страната и за първи път пътува в този район.
От крайпътен видински сервиз насочват всеки, който е потърсил помощ, и показват правилния път на шофьорите.
Областният управител Кръстьо Спасов е поискал да бъде проверена сигнализацията по направлението към Дунав мост 2, съобщиха от областната администрация вчера.
Институциите трябва да проверят наличните указателни табели и да подменят неактуалните надписи, както и да монтират нови табели по посоката на движение към Дунав мост Видин-Калафат.

БДЖ увеличава влаковете между София и Бургас

автор:Дума

visibility 736

/ брой: 118

Закриват института за анализи на Асен Василев

автор:Дума

visibility 895

/ брой: 118

Земеделци алармират: Няма вода за напояване

автор:Дума

visibility 832

/ брой: 118

Скопие отхвърля сделката със София

автор:Дума

visibility 972

/ брой: 118

ЕС забранява руските дарения за партиите

автор:Дума

visibility 925

/ брой: 118

Терористични атаки с 19 жертви в Дагестан

автор:Дума

visibility 895

/ брой: 118

Нови 1,4 млрд. евро за оръжие за Украйна

автор:Дума

visibility 787

/ брой: 118

Историята като фарс

автор:Александър Симов

visibility 973

/ брой: 118

АНТИБАЙГАНЬО!? ЗАЩО ПЪК НЕ?

автор:Лозан Такев

visibility 996

/ брой: 118

Мицкоски отвори „Българския фронт“

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 118

БСП да размрази отношенията с Радев

автор:Дума

visibility 860

/ брой: 118

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ