26 Юни 2024сряда14:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дружеството на БДЖ за ремонт на локомотиви пред фалит

/ брой: 2

автор:Дума

visibility 2059

Българо-хърватското дружество за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар" върви към фалит, то е в процедура по несъстоятелност и сроковете за неговото оздравяване намаляват с всеки ден, става ясно от съобщение на работещи в компанията. В момента колективът на дружеството чака среща с министъра на транспорта Росен Желязков и се надява това да стане, докато то все още не е обявено в ликвидация. При вписване на фалит на "БДЖ-Кончар" цялата техническа документация ще бъде върната на „Кончар-КЕВ“ - Загреб, и в България вече няма да има кой да прави подемни ремонти на модернизираните локомотиви, алармират работещите в дружеството. 

След пресконференция през миналата година, на която от дружеството бе представена информация за поръчка за поддръжка на модернизирани локомотиви, от БДЖ нито са избрали изпълнител, нито са актуализирали офертата, информираха от дружеството. Става въпрос за модернизираните локомотиви серия 46-200, 44-001 и 44-002, собственост на "БДЖ Пътнически превози" ЕООД. Според дружеството 9 месеца по-късно поръчката не е променена, което дава възможност да бъде избрана "правилната" фирма. Интересно е, че за тези 9 месеца броят на локомотивите, останали за поддържане, е значително намалял, но поръчката не е коригирана, алармират от дружеството.

Според авторите на сигнала тяхното дружество е извършило десетки капитални и подемни ремонти както на локомотиви, собственост както на БДЖ, така и на частните превозвачи в България. В него са модернизирани и локомотиви на сръбските железници. Всички локомотиви на частните превозвачи, пуснати в експлоатация до 2015 г., са минали през "БДЖ-Кончар" за подготовка за лицензиране. В дружеството са възстановени и пуснати в движение включително локомотиви, които са били отписани като невъзможни за възстановяване.

От компанията са изпратили отворено писмо до изпълнителния директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев и чакат отговор.

Джулиан Асанж излиза на свобода

автор:Дума

visibility 213

/ брой: 119

Еманюел Макрон плаши с гражданска война

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 119

Мицкоски иска промяна на преговорната рамка

автор:Дума

visibility 193

/ брой: 119

Накратко

автор:Дума

visibility 162

/ брой: 119

Колко да е ново?

автор:Ина Михайлова

visibility 467

/ брой: 119

Учи здраво, за да печелиш добре

автор:Аида Паникян

visibility 210

/ брой: 119

Мъченикът на свободата

автор:Александър Симов

visibility 176

/ брой: 119

Колкото повече, толкова повече...

автор:Юлия Кулинска

visibility 191

/ брой: 119

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ