19 Ноември 2025сряда23:26 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Договорено: Next.e.Go ще прави завод за 140 млн. евро в Ловеч

автор:Дума

visibility 913

Германската компания Next .e.GO ще прави завод за електроавтомобили у нас – меморандумът вече е подписан. Инвестицията ще е за 140 милиона евро и ще разкрие 1000 нови работни места. За финализирането на преговорите съобщи днес министърът на икономиката Кирил Петков. За намеренията на инвеститора той обяви още миналата седмица, но уточни, че не всичко е приключило и разговорите ще продължат още малко.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще направи основното си производство в град Ловеч. Голяма част от добавената стойност се произвежда в България, не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени в България, разясни Петков.

Днес няколко електроавтомобила на германската компания бяха показани пред медиите, а лично министър Петков и представители на Next .e.GO тестваха колите.

Преговорите са продължили пет седмици.  

Искам да благодаря на целия отбор на Министерството на икономиката, защото работиха и събота и неделя, за да се случи в такъв къс срок, обяви Петков. Това трябва да е пример за развитието на България – трябва да сме позитивни и агресивни, страната ни може и заслужава, добави служебният министър.

От думите му стана ясно, че у нас ще се правят автомобили от градки тип, ще се зареждат от обикновен контакт в електрическата мрежа и ще могат да изминат около 200 км с едно зареждане. Колите са алуминиеви, покрити със специална пластмаса.

Най-скъпата част – софтуерът, ще се произвежда от българското подразделение на Bosch, а кабелите – от японската Yazaki в Ямбол.

Базовата цена на модела на е-автомобила, представен в София, ще бъде около 20 хил. евро.

Очакваният капацитет за производство е над 30 000 електроавтомобила годишно, а првите коли ще излязат от завода през 2023 година. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод "Балкан "АД в Ловеч.

Ако беше поредната инвестиция в София щях да съм щастлив, но може би, не чак толкова! Ловеч има нужда от точно такъв производител на електроавтомобили. Много се надявам да възродим традициите в Ловеч, в индустриализацията по този начин, но в продукти на бъдещето, каза още министър Петков.

Очакват се 1000 работни места, само от завода. Като включим всички доставчици, като включим продажбите на техните български производители към тях, това ще рефлектира към много повече хора, обясни той.

Кирил Петков поясни, че българската държава няма да подпомогне с нищо изграждането на фабриката, финансовата подкрепа ще дойде едва след като се реализират производството и продажбата на автомобили.

От компанията производител обявиха, че са много щастливи, че именно коли на бъдещето ще се произвеждат в България. Според тях с тази инвестиция не само ще се разшири автомобилният клъстер у нас, но и ще се даде възможност на хората да шофират екологично чисти превозни средства.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите: "Тук има силен автомобилен клъстър с много силна база доставчици в цялата страна. На второ място имаме възможност да започнем в технопарка в Ловеч, което е много удобно, защото има оптимална инфрасктруктура, както и добре образовани квалифицирани служители“.

Българският завод ще е втори за Next.e.Go в Европа, първият се намира в Германия.

Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ