13 Септември 2025събота20:47 ч.

Договорено: Next.e.Go ще прави завод за 140 млн. евро в Ловеч

автор:Дума

visibility 870

Германската компания Next .e.GO ще прави завод за електроавтомобили у нас – меморандумът вече е подписан. Инвестицията ще е за 140 милиона евро и ще разкрие 1000 нови работни места. За финализирането на преговорите съобщи днес министърът на икономиката Кирил Петков. За намеренията на инвеститора той обяви още миналата седмица, но уточни, че не всичко е приключило и разговорите ще продължат още малко.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще направи основното си производство в град Ловеч. Голяма част от добавената стойност се произвежда в България, не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени в България, разясни Петков.

Днес няколко електроавтомобила на германската компания бяха показани пред медиите, а лично министър Петков и представители на Next .e.GO тестваха колите.

Преговорите са продължили пет седмици.  

Искам да благодаря на целия отбор на Министерството на икономиката, защото работиха и събота и неделя, за да се случи в такъв къс срок, обяви Петков. Това трябва да е пример за развитието на България – трябва да сме позитивни и агресивни, страната ни може и заслужава, добави служебният министър.

От думите му стана ясно, че у нас ще се правят автомобили от градки тип, ще се зареждат от обикновен контакт в електрическата мрежа и ще могат да изминат около 200 км с едно зареждане. Колите са алуминиеви, покрити със специална пластмаса.

Най-скъпата част – софтуерът, ще се произвежда от българското подразделение на Bosch, а кабелите – от японската Yazaki в Ямбол.

Базовата цена на модела на е-автомобила, представен в София, ще бъде около 20 хил. евро.

Очакваният капацитет за производство е над 30 000 електроавтомобила годишно, а првите коли ще излязат от завода през 2023 година. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод "Балкан "АД в Ловеч.

Ако беше поредната инвестиция в София щях да съм щастлив, но може би, не чак толкова! Ловеч има нужда от точно такъв производител на електроавтомобили. Много се надявам да възродим традициите в Ловеч, в индустриализацията по този начин, но в продукти на бъдещето, каза още министър Петков.

Очакват се 1000 работни места, само от завода. Като включим всички доставчици, като включим продажбите на техните български производители към тях, това ще рефлектира към много повече хора, обясни той.

Кирил Петков поясни, че българската държава няма да подпомогне с нищо изграждането на фабриката, финансовата подкрепа ще дойде едва след като се реализират производството и продажбата на автомобили.

От компанията производител обявиха, че са много щастливи, че именно коли на бъдещето ще се произвеждат в България. Според тях с тази инвестиция не само ще се разшири автомобилният клъстер у нас, но и ще се даде възможност на хората да шофират екологично чисти превозни средства.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите: "Тук има силен автомобилен клъстър с много силна база доставчици в цялата страна. На второ място имаме възможност да започнем в технопарка в Ловеч, което е много удобно, защото има оптимална инфрасктруктура, както и добре образовани квалифицирани служители“.

Българският завод ще е втори за Next.e.Go в Европа, първият се намира в Германия.

Процесът на присъединяване към еврото няма да е лек

автор:Дума

visibility 1829

/ брой: 170

Димитър Радев за първи път на заседание на ЕЦБ

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 170

Предупреждават ни за опасни храни от чужбина

автор:Дума

visibility 1699

/ брой: 170

Задава се хаос със сметките за парно

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 170

Показно убийство на привърженик на Тръмп

автор:Дума

visibility 1123

/ брой: 170

Учебната година в Гърция започна с протести

автор:Дума

visibility 1018

/ брой: 170

Ким Чен Ун подготвя дъщеря си за лидер

автор:Дума

visibility 1417

/ брой: 170

НАТО няма да активира член 5

автор:Дума

visibility 1339

/ брой: 170

Истинска памет

автор:Александър Симов

visibility 1410

/ брой: 170

Диагноза - русофобия

автор:Боян Бойчев

visibility 1749

/ брой: 170

Драма с класов привкус

автор:Юрий Борисов

visibility 1832

/ брой: 170

Приложима ли е четиридневна работна седмица в България

visibility 1193

/ брой: 170

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ