16 Декември 2024понеделник18:41 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Договорено: Next.e.Go ще прави завод за 140 млн. евро в Ловеч

автор:Дума

visibility 621

Германската компания Next .e.GO ще прави завод за електроавтомобили у нас – меморандумът вече е подписан. Инвестицията ще е за 140 милиона евро и ще разкрие 1000 нови работни места. За финализирането на преговорите съобщи днес министърът на икономиката Кирил Петков. За намеренията на инвеститора той обяви още миналата седмица, но уточни, че не всичко е приключило и разговорите ще продължат още малко.

Много съм горд, че една немска компания от бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще направи основното си производство в град Ловеч. Голяма част от добавената стойност се произвежда в България, не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени в България, разясни Петков.

Днес няколко електроавтомобила на германската компания бяха показани пред медиите, а лично министър Петков и представители на Next .e.GO тестваха колите.

Преговорите са продължили пет седмици.  

Искам да благодаря на целия отбор на Министерството на икономиката, защото работиха и събота и неделя, за да се случи в такъв къс срок, обяви Петков. Това трябва да е пример за развитието на България – трябва да сме позитивни и агресивни, страната ни може и заслужава, добави служебният министър.

От думите му стана ясно, че у нас ще се правят автомобили от градки тип, ще се зареждат от обикновен контакт в електрическата мрежа и ще могат да изминат около 200 км с едно зареждане. Колите са алуминиеви, покрити със специална пластмаса.

Най-скъпата част – софтуерът, ще се произвежда от българското подразделение на Bosch, а кабелите – от японската Yazaki в Ямбол.

Базовата цена на модела на е-автомобила, представен в София, ще бъде около 20 хил. евро.

Очакваният капацитет за производство е над 30 000 електроавтомобила годишно, а првите коли ще излязат от завода през 2023 година. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод "Балкан "АД в Ловеч.

Ако беше поредната инвестиция в София щях да съм щастлив, но може би, не чак толкова! Ловеч има нужда от точно такъв производител на електроавтомобили. Много се надявам да възродим традициите в Ловеч, в индустриализацията по този начин, но в продукти на бъдещето, каза още министър Петков.

Очакват се 1000 работни места, само от завода. Като включим всички доставчици, като включим продажбите на техните български производители към тях, това ще рефлектира към много повече хора, обясни той.

Кирил Петков поясни, че българската държава няма да подпомогне с нищо изграждането на фабриката, финансовата подкрепа ще дойде едва след като се реализират производството и продажбата на автомобили.

От компанията производител обявиха, че са много щастливи, че именно коли на бъдещето ще се произвеждат в България. Според тях с тази инвестиция не само ще се разшири автомобилният клъстер у нас, но и ще се даде възможност на хората да шофират екологично чисти превозни средства.

Теодор Детерман, директор на компанията Next.e.GO Mobile, посочи няколко причини да изберат България като място, на което да се произвеждат автомобилите: "Тук има силен автомобилен клъстър с много силна база доставчици в цялата страна. На второ място имаме възможност да започнем в технопарка в Ловеч, което е много удобно, защото има оптимална инфрасктруктура, както и добре образовани квалифицирани служители“.

Българският завод ще е втори за Next.e.Go в Европа, първият се намира в Германия.

По-високият акциз на алкохола се отлага за 1 юли 2025 г.

автор:Дума

visibility 473

/ брой: 240

Кабинетът предлага назначенията в НАП да са без конкурс

автор:Дума

visibility 455

/ брой: 240

250 млн. евро заем от ЕИБ за саниране, жп и пречиствателни станции

автор:Дума

visibility 407

/ брой: 240

Кафето е поскъпнало рекордно - 80% само за година

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 240

Грузия избра бивш футболист за президент

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 240

Мицкоски ни набеди, че сме в Средновековието

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 240

Над 400 мигранти бяха спасени през уикенда

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 240

Накратко

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 240

Само на книга

автор:Евгени Гаврилов

visibility 445

/ брой: 240

Капачки за НАТО!

автор:Валентин Георгиев

visibility 465

/ брой: 240

Призванието на историка и разбирането на съвременността

visibility 457

/ брой: 240

В очакване на голямата парламентарна говорилня

автор:Боян Дуранкев

visibility 396

/ брой: 240

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ