23 Юли 2025сряда21:41 ч.

Диана Русинова: Аспаруховият мост се нуждае от целенасочена инспекция по пътна безопасност

автор:Дума

visibility 741

Не може да събаряме съществуващо съоръжение или да изграждаме ново, само защото сме решили, че то е старо или негодно, трябва да има подходящите доказателства за това.“ Това каза пред БГНЕС Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, която коментира състоянието на „Аспаруховия мост“ във Варна, където миналата седмица падна ТИР, а водачът му загина на място. По думите ѝ мостът е старо съоръжение, което се нуждае от извършване на целенасочена инспекция по пътна безопасност, за да се определи къде има дефицити и те съответно да бъдат отстранени.

Скоро излезе доклад на МРРБ, където твърдят, че „Аспаруховият мост“ все още е годен да бъде използван. Стана обаче пътен инцидент, който ни показва, че определено има някакви дефицити и може би е разумно да се вземат някакви мерки, но какви, може да се каже едва, след като бъде извършена ценесачена инспекция“, заяви тя и обясни, че тези инспекции са въведени чрез директива на ЕС и те се прилагат в редица държави, дори и в такива, които са извън съюза.

Тя коментира и излезлия доклад за състоянието на мостовото съоръжение. Според нея е много важно какви данни са използвани и дали те почиват на актуалната обстановка.

Много е важно да обърнем внимание кога е правен един доклад и към кое време е съотносимо. Не мога да ви кажа дали това, което някой е посочил, е съотносимо към конкретните условия, които в момента са на това трасе. Снимки, които са от 2019 г. по отношение на шосейната инфарструктура да бъдат съотносими към този момент“, коментира Русинова и даде за пример това, че ако сега се мине по една улица знаците може да са по един начин, а след час те да са обърнати, но е важно стопанинът на пътя непрекъснато да поддържа организацията на движение в годност.

Не е изключено обаче да има такива дефицити. Не е изключено и обезопасителната система за пътища да не е отговаряла. Но начинът, по който ние избираме подходящата обезопасителна система се базира на анализ, който се извършва от инженери“, добави още тя и уточни, че на мястото на инцидента пътят не е бил ремонтиран.

По отношение на неравностите на пътя, тя посочи, че навсякъде има такива и България не прави изключение по този показател.

Русинова припомни, че в петък Европейският център за транспортни политики е внесъл искане в Министерския съвет за отпускане на 35 млн. лева допълнителен бюджет за пътна безопасност.

Това е едва 1% от необходимите средства, които могат значително да допринесат и да подобрят пътната безопасност. Все пак 35 млн. лева за следващата година са по-добре от нула лева за тази година“, коментира тя и призова да се задълбочат целенасочените инспекции по пътна безопасност, както и да се извърши анализ и оценка на риска по пътната инфруструктура и да се направи план-сметка и бюджет къде са най-рисковите места и колко време и средства ще са необходими, за да се започне тяхното отстраняване.

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 553

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 550

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 532

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ