Детският радиохор гостува в Пекин през август
/ брой: 129
Детският хор на БНР ще гостува в Пекин от 20 до 24 август по покана на Китайското национално радио. Поканата за концертното турне дойде по време на официалната визита на делегация на Китайското национално радио в БНР, водена от Тиечи Джао - зам. генерален директор, научи ДУМА от Иван Върбанов.
"Китайската публика се прекланя пред славеите на БНР", заяви Тиечи Джао. "По време на концертното турне на българския радиохор Китайското национално радио ще започне масирана кампания, представяща в програмите на националната медия културата, духа и забележителностите на България. Така ще допринесем за привличането на китайските туристи на посещение в страната ви", посочи Тиечи Джао.
По време на срещата с ръководството на КНР генералният директор на БНР Радослав Янкулов подчерта, че партньорството и сътрудничеството между двете медии е градено с години и се основава на приятелски дух, обмен на полезни решения, идеи и съдържание, от полза за двете страни. "Най-активната част в това партньорство е силната връзката между Детските радиохорове на двете медии", отбеляза Радослав Янкулов.
Делегациите на двете национални медии декларираха, че ще продължат да работят за сближаване на двата народа чрез обмен на информация и популяризиране на културата и ценностите на двете страни. "Знаем, че потенциалните туристи в Китай са около 300 милиона. Ще направим всичко възможно да представим нашата родина в най-добра светлина пред тях", посочи генералният директор на БНР Радослав Янкулов.
Заместник генералният директор на КНР Тиечи Джао заяви, че интересът към българския фолклор и поп музика в Китай е голям, а радиото остава водещо сред средствата за масова информация. "Радиото не може да бъде заменено от друга медия. В Китай то остава основния канал за разпространение на информация. В Пекин ежедневно 5 млн. коли често попадат в задръстванията на трафика и те задължително слушат радио поне по 2 часа на ден", уточни Джао.
Китайското национално радио има 10 национални, регионални и местни програми, които се излъчват по сателит. Преди шест години КНР започна да инвестира усилено в новите технологии и да използва възможностите, които предлагат интернет и мобилните комуникации. През 2010 г. мобилната платформа на китайската медия е на първо място сред 11-е радиостанции и по рейтинг, и по приходи. За 2012 г. отчетените обороти за мобилната радиоплатформа са 110 млн. юана, а чистата печалба е на стойност 60 млн. юана. Тиечи Джао посочи, че младите хора основно слушат радио през мобилните си устройства предимно вечер.