Даваме 7 млн. лева за реклама на туризма у нас
/ брой: 250
Страната ни отделя над 7 млн. лева, за да се представи пред света като добра туристическа дестинация, богата на исторически и архитектурни паметници, минерални източници, както и красива, и съхранена природа. Парите за тази реклама идват от Европа и са по ОП "Регионално развитие" 2007-2013. Основната цел на проекта "Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари" е да организира многобройни кампании за представяне на България като добро място за летен и зимен туризъм на целеви пазари като Германия, Русия, Румъния, Украйна, Полша и Швеция.
Срокът за изпълнение на проекта е три години. "Ние започнахме с летящ старт, за да има бонус за българския туризъм и за страната ни", подчерта на пресконференция зам.-министърът по туризма Бранимир Ботев. Пазарите, на които страната ни ще бъде представяна чрез такива програми, са избрани чрез маркетингови проучвания.
Според Ботев, бюджетът за туристическа реклама на страната ни трябва да е поне 17 милиона евро. За сравнение в Гърция за тази цел годишно се отделят 64 милиона евро.
Зам.-министърът заяви още, че този зимен сезон ще бъде още по-силен в България. Освен че са атрактивни, зимните ни курорти са много добре подготвени, заяви той. Очаквам ръстът да бъде около 4,5 - 5% и нагоре, прогнозира Ботев. В миналата безснежна зима, когато имаше много мрачни прогнози от спад между 15 и 30%, имахме ръст от 4,1%, отбеляза той. Сред факторите, на които се базира потенциалът на зимния туризъм, заместник-министърът открои това, че според средно претеглената норма в Европа един "зимен" турист остава 4,5 пъти повече средства на ден спрямо "морския".