Държавните регистри стават електронни
/ брой: 178
Гражданите вече ще могат да получават актове и електронни фишове онлайн. Това ще става чрез системата за сигурно електронно връчване, гласят промените в Закона за електронното управление, приети на второ четене от парламента. Абсолютно всички регистри в държавната администрация от тетрадки ще преминат в електронен вид от 2024 г. Тогава влиза в сила задължението регистрите да се водят или чрез собствена информационна система, или чрез новоучредената централизирана система. Във връзка с това се отменя и възможността с подзаконов акт да се въвежда изискване за представяне на документи за доказване на обстоятелства, които ги има в регистър. По този начин всички наредби, включително общински, в които се искат непредвидени в закон удостоверения, бележки, стикери и подобни, стават незаконосъобразни.
Друга съществена промяна е, че гражданите вече ще могат да могат да заявяват електронни услуги без да подписват заявленията с квалифициран електронен подпис, който продължава да е бариера пред използването на някои е-услуги. Също така електронните услуги ще са с по-ниска такса спрямо тези на гише. Минималният процент на намалението на таксата е десет на сто, като намалението не може да надвишава двадесет лева, гласят промените.Гражданите вече ще получават напомняне при изтичащ срок на документ.