Държавата няма план Б, ако тол системата не тръгне
/ брой: 28
Тол системата тръгва на 1 март и нямаме план Б, ако нещо непредвидено се случи. Това стана ясно от думите на проф. Олег Асенов от УС на Агенция "Пътна инфраструктура", отговарящ за Националното тол управление, по време на представянето на системата. За пореден път той повтори, че целта й е да се увеличат постъпленията от пътни такси, а парите да се използват за по-добра поддръжка на пътната инфраструктура.
Представители на транспортния бранш попитаха проф. Асенов защо се въвежда тол система при условие, че сегашното състояние на българските пътища не е добро. "От всичко, което казахте, разбрах, че ние ще плащаме за по-добри пътища, тоест за нещо, което реално не съществува в момента", заяви инж. Николай Нечев от Българското обединение на шофьорите.
"Реализацията на проекта има за цел да промени модела на таксуване и да го доведе до това - който ползва и руши пътната инфраструктура, трябва да плаща", каза Асенов. Така например, ако превозвачите пътуват по магистрала "Тракия", ще трябва да платят по-високи такси, които са за този тип път. Но въпреки че ще платят повече, камионите им ще трябва да се движат с максимум 90 км/ч в отсечката между Чирпан и Стара Загора, за което на тях няма да им се приспаднат парите.
След последната среща между превозвачите и управляващите обхватът на тол системата беше намален на около 6000 км. В нея ще бъдат включени само магистралите и първокласните пътища, а ще отпаднат второкласните. Таксите също бяха намалени почти наполовина, като вече се очаква да бъдат събирани годишно от тол такси едва 450 млн. лв. При започването на проекта правителството се хвалеше, че ще събира по 1,2 млрд. лв.