15 Май 2024сряда21:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Държавата няма план Б, ако тол системата не тръгне

/ брой: 28

автор:Дума

visibility 928

Тол системата тръгва на 1 март и нямаме план Б, ако нещо непредвидено се случи. Това стана ясно от думите на проф. Олег Асенов от УС на Агенция "Пътна инфраструктура", отговарящ за Националното тол управление, по време на представянето на системата. За пореден път той повтори, че целта й е да се увеличат постъпленията от пътни такси, а парите да се използват за по-добра поддръжка на пътната инфраструктура. 

Представители на транспортния бранш попитаха проф. Асенов защо се въвежда тол система при условие, че сегашното състояние на българските пътища не е добро. "От всичко, което казахте, разбрах, че ние ще плащаме за по-добри пътища, тоест за нещо, което реално не съществува в момента", заяви инж. Николай Нечев от Българското обединение на шофьорите.

"Реализацията на проекта има за цел да промени модела на таксуване и да го доведе до това - който ползва и руши пътната инфраструктура, трябва да плаща", каза Асенов. Така например, ако превозвачите пътуват по магистрала "Тракия", ще трябва да платят по-високи такси, които са за този тип път. Но въпреки че ще платят повече, камионите им ще трябва да се движат с максимум 90 км/ч в отсечката между Чирпан и Стара Загора, за което на тях няма да им се приспаднат парите.

След последната среща между превозвачите и управляващите обхватът на тол системата беше намален на около 6000 км. В нея ще бъдат включени само магистралите и първокласните пътища, а ще отпаднат второкласните. Таксите също бяха намалени почти наполовина, като вече се очаква да бъдат събирани годишно от тол такси едва 450 млн. лв. При започването на проекта правителството се хвалеше, че ще събира по 1,2 млрд. лв.

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 449

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 528

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 534

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 517

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 501

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 445

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 487

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ