26 Април 2024петък08:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Държавата няма план Б, ако тол системата не тръгне

/ брой: 28

автор:Дума

visibility 909

Тол системата тръгва на 1 март и нямаме план Б, ако нещо непредвидено се случи. Това стана ясно от думите на проф. Олег Асенов от УС на Агенция "Пътна инфраструктура", отговарящ за Националното тол управление, по време на представянето на системата. За пореден път той повтори, че целта й е да се увеличат постъпленията от пътни такси, а парите да се използват за по-добра поддръжка на пътната инфраструктура. 

Представители на транспортния бранш попитаха проф. Асенов защо се въвежда тол система при условие, че сегашното състояние на българските пътища не е добро. "От всичко, което казахте, разбрах, че ние ще плащаме за по-добри пътища, тоест за нещо, което реално не съществува в момента", заяви инж. Николай Нечев от Българското обединение на шофьорите.

"Реализацията на проекта има за цел да промени модела на таксуване и да го доведе до това - който ползва и руши пътната инфраструктура, трябва да плаща", каза Асенов. Така например, ако превозвачите пътуват по магистрала "Тракия", ще трябва да платят по-високи такси, които са за този тип път. Но въпреки че ще платят повече, камионите им ще трябва да се движат с максимум 90 км/ч в отсечката между Чирпан и Стара Загора, за което на тях няма да им се приспаднат парите.

След последната среща между превозвачите и управляващите обхватът на тол системата беше намален на около 6000 км. В нея ще бъдат включени само магистралите и първокласните пътища, а ще отпаднат второкласните. Таксите също бяха намалени почти наполовина, като вече се очаква да бъдат събирани годишно от тол такси едва 450 млн. лв. При започването на проекта правителството се хвалеше, че ще събира по 1,2 млрд. лв.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ