10 Февруари 2025понеделник16:36 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Служители на "Автомагистрали Черно море" блокираха и в края на миналата седмица магистрала "Хемус" край Шумен

Държавата дължи 800 млн. лв. на пътни фирми

Пари за строителите ще има в бюджета за следващата година

/ брой: 161

автор:Дума

visibility 1423

Парите за направени и неплатени ремонти доближават 800 млн. лв., а пътностроителните фирми за първи път от години насам са изправени пред ситуация Агенция "Пътна инфраструктура" като възложител да блокира всякакво разплащане за изпълнени и сертифицирани, а в някои случаи даже и фактурирани дейности по сключени договори. Това предупреждават в писмо до президента Румен Радев и служебния премиер Стефан Янев от Българската браншова камара "Пътища". Последиците за компаниите са свързани не само с блокиране на банкови сметки от страна на доставчици и подизпълнители, с невъзможност за обслужване на кредити и лизингови договори, но и липса на средства за плащане на заплати на служителите, посочват от бранша. Според тях това ще принуди фирмите да освободят хиляди свои работници, което пък ще натовари социалната система, защото в пътния бранш са заети десетки хиляди българи.

След проведена среща с ръководството на АПИ не е била получена яснота по възникналите проблеми, твърдят браншовиците. Те били уведомени, че възложителят не разполага с финансови наличности за разплащане на тези задължения. От камарата предупреждават, че има риск за поддържането на републиканската пътна мрежа, което е свързано с националната сигурност.  Те настояват президентът и премиерът да организират спешна среща с ръководството на МРРБ и АПИ още тази седмица. 

В същото време финансовият министър Асен Василев каза, че в актуализацията на бюджета не са заложени исканите от строителния бранш и министъра на регионалното развитие Виолета Комитова 1,5 млрд. лв. за разплащания по договори. Той твърди, че от тази сума 500 млн. лв. вече са фактурирани, но срещу тях не стоят пари в бюджета. Разплащанията ще бъдат заложени едва в бюджета за 2022 г. "Дотук бяхме с компромисите, положението е критично. Там са назначени да решават проблеми, не да се крият зад това, че са служебно правителство", категорични са служителите на "Автомагистрали Черно море", които и в петък протестираха на магистрала "Хемус" край Белокопитово. Синдикалната организация на дружеството ще обмисли бъдещите протестни действия и те може да станат ежедневни, с блокада на пътища в цялата страна.


Нов път Русе-Велико Търново най-рано 2027 г.

Реалистичното е изграждането на автомагистрален път Русе-Велико Търново да започне през 2022 г. и да се завърши най-рано през 2027 г. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на парламентарния контрол. Тя обясни, че проектът за това трасе не е подготвен в окончателния му вариант и не е постъпил в МРРБ за издаване на разрешение на строеж. През март тази година е възложен още един допълнителен проект за 24 000 лв., който се нарича одит по пътна безопасност. Комитова посочи, че по него има класиран участник, но договорът все още не бил подписан. Проектът ще бъде необходим, когато започне строителството, но въпреки това е направен през март тази година. Същевременно се провежда процедура и за надзор по обекта, която все още не е до краен етап, тъй като регионалното министерство има забележки към обществената поръчка. Ако този проект се случи, се предвижда да се финансира по програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която очаква одобрение от Европейската комисия, уточни тя.


Тръгват договори за ремонт на ВиК мрежите за 800 млн. лв.

автор:Дума

visibility 604

/ брой: 26

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 26

Липсват 200 000 работници за летния сезон на морето

автор:Дума

visibility 547

/ брой: 26

Изяли сме повече фалшиво сирене

автор:Дума

visibility 570

/ брой: 26

Хърватия бойкотира верига за седмица

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 26

Разследват инцидент с кортежа на Вучич

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 26

Хиляди на протест в Шефийлд заради убит ученик с нож

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 26

Накратко

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 26

Европа да потърси себе си

visibility 586

/ брой: 26

За мрежата на октопода

автор:Гергана Пирозова

visibility 592

/ брой: 26

„С отговорност към България, с мисъл за бъдещето“

visibility 616

/ брой: 26

За дълбоко и всестранно обновление на БСП

visibility 581

/ брой: 26

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ