Дар от милиони
/ брой: 96
За пореден път вчера стана ясно, че в София няма по-голяма черна дупка от градския транспорт. Само който не се пробва да вземе нещо от него, той не успя. Вземанията ставаха и продължават да стават за сметка на обикновените хора чрез инфарктната цена на билета за пътуване, чрез съмнителното управление на още по-съмнителното общинско дружество "Център за градска мобилност", чрез многогодишното даване на милиони на частни превозвачи, които получават от общината повече пари, отколкото тя дава на собствения си превозвач.
Пример за безогледната наглост бе и вчерашният, за щастие неуспешен, опит да се подарят едни 36 млн. лева на частен оператор, приближен до определени среди в ГЕРБ. Тъй като миналата година чрез удължаване на договор за превоз бе облагодетелстван частен превозвач, близък до друго лоби в управляващата партия, вчерашният доклад бе логичен и очакван.
Само че тези вътрешни политически сделки и битки не вълнуват редовия пътник. Той търси единствено качествена услуга на достъпна цена, без да бъде обиран и унижаван от тайните сметки и планове на общински чиновници и частни лица, близки до определени властови кръгове. Очевидно обаче целите и надеждите на хората не вълнуват никого в Столичната община. Още повече че тя си позволи да предложи за одобрение незаконосъобразен документ, с толкова много дупки, колкото са и дупките по софийските улици. След като вчера той все пак не мина през Столичния общински съвет, сега наказани вероятно ще бъдат отново столичани, на които ще бъдат предложени 35-годишни автобуси пред бракуване като замяна на новите возила, собственост на частния превозвач. Така управляващите вероятно ще опитат да отмъстят на опозицията, която с всички сили се бори срещу несправедливия доклад, ощетяващ града.
Арогантността на властващите стана безпределна и безконтролна. А търпението на гражданите?