Дали го разбра?
/ брой: 140
От министъра на туризма Николина Ангелкова стана известно, че за следващата година бюджетът за национална туристическа реклама ще бъде увеличен с 50% и сумата може да стигне 17 млн. лв. Тя обяви, че вече била получила уверение от Бойко Борисов по въпроса. През годините бюджетът за реклама постоянно бе увеличаван. През миналата той дори бе по-голям от този в рекордната за туризма ни 2017-а. Този ръст в туризма обаче дойде от фактори, нямащи нищо общо с "добрата" държавна политика в сектора.
Въпреки неспирните вопли, че парите за реклама са малко (набедените за конкуренти на страната ни харчат доста повече), всъщност те са много заради спорния ефект от брошурите, снимките, клиповете, сувенирите и всевъзможните прояви, с които министърката твърди, че пропагандира страната ни. Още преди години тя разтягаше локуми, че ще привлече повече гости от азиатските пазари, откъдето са голяма част от туристите въобще в световен мащаб. А резултатът? Показа страната ни като туристическа дестинация дори на "Оскар"-ите, но досега не е дала отчет колко гости е привлякла конкретно оттам.
Въпросът е дали даването на все повече пари за реклама ще реши проблемите в българския туризъм. И отговорът изглежда ясен, след като години наред държавата не може да се справи с безобразията. Сивият сектор в бранша, бетонът, мръсотията, шумът, джиповете на плажа, недружелюбното, меко казано, посрещане на туристи и т.н. се оказват малките камъчета, които обръщат колата.
Години наред Ангелкова говореше, че собствеността в туризма е частна, имайки предвид хотелите. Но именно тя е тази, която трябва да управлява умно като туристическа забележителност публичната държавна собственост. Без значение дали става въпрос за плажове или за културно наследство. Дали го разбра?