21 Август 2019сряда15:06 ч.

Дали го разбра?

/ брой: 140

автор:Мая Йовановска

visibility 441

От министъра на туризма Николина Ангелкова стана известно, че за следващата година бюджетът за национална туристическа реклама ще бъде увеличен с 50% и сумата може да стигне 17 млн. лв. Тя обяви, че вече била получила уверение от Бойко Борисов по въпроса. През годините бюджетът за реклама постоянно бе увеличаван. През миналата той дори бе по-голям от този в рекордната за туризма ни 2017-а. Този ръст в туризма обаче дойде от фактори, нямащи нищо общо с "добрата" държавна политика в сектора. 

Въпреки неспирните вопли, че парите за реклама са малко (набедените за конкуренти на страната ни харчат доста повече), всъщност те са много заради спорния ефект от брошурите, снимките, клиповете, сувенирите и всевъзможните прояви, с които министърката твърди, че пропагандира страната ни. Още преди години тя разтягаше локуми, че ще привлече повече гости от азиатските пазари, откъдето са голяма част от туристите въобще в световен мащаб. А резултатът? Показа страната ни като туристическа дестинация дори на "Оскар"-ите, но досега не е дала отчет колко гости е привлякла конкретно оттам.

Въпросът е дали даването на все повече пари за реклама ще реши проблемите в българския туризъм. И отговорът изглежда ясен, след като години наред държавата не може да се справи с безобразията. Сивият сектор в бранша, бетонът, мръсотията, шумът, джиповете на плажа, недружелюбното, меко казано, посрещане на туристи и т.н. се оказват малките камъчета, които обръщат колата.

Години наред Ангелкова говореше, че собствеността в туризма е частна, имайки предвид хотелите. Но именно тя е тази, която трябва да управлява умно като туристическа забележителност публичната държавна собственост. Без значение дали става въпрос за плажове или за културно наследство. Дали го разбра? 

КЗЛД глобява НАП с милиони за теча на данни

автор:Дума

visibility 277

Запали се старото сметище в Перник

автор:Дума

visibility 1022

Тръмп подкрепя връщането на Русия в Г-8

автор:Дума

visibility 223

САЩ тестваха крилата ракета

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 160

Печатница или перачница

автор:Евгени Гаврилов

visibility 273

/ брой: 160

Ще влезе ли МО във война с работодателите?

visibility 259

/ брой: 160

За Георги Петрушев като за Жорж

автор:Лозан Такев

visibility 263

/ брой: 160

Двуличие и коварство

visibility 255

/ брой: 160

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ