Да запретне ръкави
/ брой: 104
Още когато президентът Плевнелиев представяше служебното правителство, в обещанията, които даде, служебният премиер Марин Райков заяви, че няма да разработва дългосрочна програма за развитието на страната, но кабинетът му ще решава конкретните и належащи проблеми в страната. С изключение на тези, за които няма правомощия. Добре. Връщам се обаче към тези му обещания, защото през последния месец министрите му не спряха да се пъчат пред медиите с рязане на лентички и тям подобни пози, изключително характерен за Бойкоборисовите хора пиар, докато други належащи проблеми се неглижират.
От транспотния бранш вчера отново изплакаха за едни регламенти, въведени от турската страна, които не само пречат на нашите компании да си вършат работата, но дори ги обричат на фалит. Проблемът не е нов и според нашите превозвачи представлява на практика необосновани ограничения от турска страна. Например има ограничение за допустимото гориво в камионите, които пресичат границата на Турция, което е до 500 литра на камион. Подобна мярка от наша страна спрямо чуждите транспортни средства няма. Така нашите превозвачи са принудени да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна цена. Другото още по-нелепо изискване е фиксираното от турската страна време, за което задължително един превозвач трябва да отиде и да се върне от точка А до точка Б. Съседите ни са приели, че от Турция до Испания и обратно са необходими 14 дни и ако превозвачът се върне на границата им за 10 дни например, е принуден да чака с дни системата на турската граница да отчете, че българският камион може да влезе. Като се има предвид, че половината български транспорт, ако не и повече, се храни с превози до и през Турция, то ясно е колко много фирми са застрашени да търпят загуби, да плащат неустойки и дори да стигнат до фалит.
Тогава какво му пречи на премиера като опитен дипломат да помогне на нашите фирми в преговорите с турците? Нека запретне ръкави и да свърши малко работа.