18 Юли 2025петък10:55 ч.

Chevrolet Trax - третият коз на GM

/ брой: 144

автор:Дума

visibility 1526

Явно General Motors гледа много сериозно към пазарния сегмент на компактните кросовъри и представя вече трети подобен модел от трета своя марка. Успехите на първопроходеца в сегмента в Европа - Nissan Juke, който, независимо от "бръмбарообразния" си вид стана бестселър на марката си, не дават мира на американците, които сериозно гледат към пазара на Стария континент с възродената си марка Chevrolet.
Първият от новата тройка беше развитият върху платформата на новото Chevrolet Aveo Buick Encore. След него дойде ред на Opel Mokka, а сега излезе и третият "тризнак" - Chevrolet Trax. Това име не е ново в историята на General Motors - така се наричаше концепт отпреди пет години, който подсказа, че още тогава се е мислело за нещо подобно. Проблемът тогава беше, че General Motors балансираше на ръба на фалита и се бореше въобще да го има на белия свят. Едва миналата година, когато последствията на кризата бяха преодолени, дойде ред и на новите модели.
Въпреки еднаквия си "ген" тройката има различия. Ако при първите два автомобила - Buick Encore и Opel Mokka, има по-малко разлики, то Chevrolet Trax е друг. Защото Buick Encore ще се предлага в Северна Америка, а Opel Mokka в Европа и няма да си отмъкват един на друг клиентите. Докато Chevrolet Trax се позиционира като глобален модел и ще се предлага на пазара в цели 140 страни. В Европа колата ще дойде догодина и иска, не иска, ще се изправи на пазара срещу Opel Mokka. Затова "роднинството" е сериозно замаскирано - Chevrolet Trax има оригинално "лице" с други фарове, преден капак и калници. Изменения има и в интериора, да не говорим за различните цени. Trax превъплъщава стойностите на SUV моделите, като функционалност и надеждност, в по-малки размери, с помощта на своята излъчващa сила стилистика и широка атлетична стойка.
Но ако човек се вгледа малко по-сериозно, родата си личи добре. Това става напълно ясно при поглед под предния капак на двете коли - Chevrolet Trax ще има същите мотори, като Opel Mokka - 1,6-литровият бензинов атмосферен с мощност 115 к.с., 1,4-литровият турбомотор 140 к.с. и популярния в Европа дизел 1,7 л с мощност 130 к.с.
Chevrolet Trax и Opel Mokka имат едно немаловажно преимущество над конкуренцията - багажникът с обем 533 л, което е рекорд за класа. Багажникът на Chevrolet Trax е с 63 литра по-голям от този на Volkswagen Tiguan и със 149 л от този на Mitsubishi ASX. Всъщност толкова голям багажник не предлагат дори кросовърите от клас С+!
Световната премиера на Chevrolet Trax е насрочена за началото на септември на автосалона в Париж. Първите коли ще се появят в изложбените зали на канадските и мексиканските дилъри в края на тази година. В Европа стартът на пазара на колата е през следващата пролет.
Колата, както и другите модели на марката ще се прави първо в Южна Корея, а след това се предвижда разширяването на географията на производството й, включително и в Калининград, Русия. Това не е странно, като се има предвид, че "корените" на сегашните шевролети са корейски, след като американците много далновидно и успешно успяха да закупят всичко по-добро и качествено от фалиралата марка Daewoo.
На пазара на Chevrolet Trax му предстои битка с такива модели като Nissan Juke и Ford EcoSport, малко по-късно към тях ще се присъединят нов кросовър на Fiat - 500X и безименен засега конкурент от Peugeot, чиято разработка върви с пълна пара. 
"Trax дава възможност на Chevrolet да навлезе в растящия пазар на малки SUV модели, предлагайки гъвкавост, нисък разход на гориво и поведение на пътя близко до това на автомобил, което изискват потребителите на модели за града", сподели Сюзън Дохърти, управляващ директор на Chevrolet Европа.
 

Средствата по ПВУ за саниране са спасени

автор:Дума

visibility 2503

/ брой: 130

Словакия пак блокира санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 2511

/ брой: 130

Джорджеску остава под съдебен контрол

автор:Дума

visibility 2323

/ брой: 130

Париж отменя два официални празника

автор:Дума

visibility 2451

/ брой: 130

Пекин стопля отношенията с Брюксел

автор:Дума

visibility 2282

/ брой: 130

Възможности

автор:Александър Симов

visibility 2634

/ брой: 130

Ах, леглото

автор:Аида Паникян

visibility 2452

/ брой: 130

Пълен батак при хранилището за ядрени отпадъци

visibility 2247

/ брой: 130

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ