20 Април 2024събота09:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Cadillac Aera ще върви на... въздух

/ брой: 270

автор:Дума

visibility 1257

General Motors представи на автосалона в Лос Анджелис концептуален автомобил с нулево изхвъпляне на вредности. Концептът Cadillac Aera e предложение и виждане за ултралеко и ефикасно купе с формула за сядане 2+2. Проектът е развит специално за конкурса по дизайн, който върви успоредно с автосалона. Заданието към участниците е да се разработи кола, която да е по-лека от 454 кг и може да превозва четирима комфортно и безопасно. Cadillac Aera е дело на интернационален екип от дизайнери, поставили си задача не само да изпълнят заданието, но и колата им да изминава 1600 км с едно зареждане.
Естествено, когато колата не се развива в реален вид, е възможно почти всичко, но дизайнерите трябва да разкажат и някаква история за нея. За Cadillac Aera тя звучи така: с Aera (Aero + Era) се лансира и развива в нова посока философията на марката Cadillac, наречена "Изкуство и наука" в търсене на максимална ефективност при минимален брой части. За целта е използвана мрежесто-ромбовидна пространствена монолитна носеща рама. Конструкцията има много ниска маса и в нея са интегрирани всички основни части на колата, дори и елементи от вътрешността на купето. Задвижването е поверено на екологично чист въздушен двигател, част от ефикасната система Pneumatic Drive System (PDS), работеща със сгъстен въздух, съхраняван в балони под високо налягане. Управлението е безкабелно, което също намалява теглото на конструкцията. В нея са интегрирани въздушни клетки под налягане, подобни на материала, използван от  NASA при марсохода Mars Rover, които увеличават безопасността на пътниците и комфорта. Сред другите интересни, но засега също фантастични системи са All-In-One за задвижване на колелата, комбинираща роторно активирано въртене на колелата, на работата на кормилната уредба и на окачването. Не толкова фантастична е вече познатата система за автоматична комуникация с другите автомобили Vehicle to vehicle (V2V), подобряваща активната безопасност. Дизайнерски фантазии, които някой ден ще станат реалност...

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ