29 Февруари 2024четвъртък04:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бунт срещу флашмоб

/ брой: 202

автор:Деси Велева

visibility 1047

Когато на чилиеца му вдигнат цената на билета за метрото с 4%, той прави революция. Когато на българина му увеличат същия транспортен документ с 60%, той най-много да направи един флашмоб. 

Паралел между двата народа обаче е несъстоятелен. Нашенецът е интелигентен, високоморален, контролира емоциите си, стриктно следва закона и при нарушение на правата му, си ги търси в съда. От своя страна чилиецът се слави с експанзивност, бърза да излезе на улицата и да спретне някой бунт, за да постигне скоростен резултат. Затова в рамките на няколко часа южноамериканецът успя да принуди властта да се откаже от повишените цени. Столичанинът пък вече три години се бори в съдилищата за отмяна на скъпия билет. Даже се случва да успее и някой заблуден съдия да застане на негова страна. Властта обаче винаги е с крачка напред - преди да й отменят нормативния документ, с който е вдигнала цената, тя приема нов, а съдебното решение остава безпредметно и без никакви последствия. 

Така правим тук, в цивилизованата ни родина. Стоим и се възмущаваме в социалните мрежи, крещим по форумите и а-ха да се наканим да излезем на улицата. Чакаме с овче търпение ден с наднормено мръсен въздух, та белким ни отпуснат евтин "зелен" билет от 1 лев. С послушанието си явно заслужихме замразяване на цената на пътуването в обществения транспорт вече над три години. 

Скоро обаче ще влезе в експлоатация така хвалената трета линия на метрото. Сиреч, ще ни кажат, че пътуването е по-удобно за повече хора, че ще има модерни бариери, възпиращи самоубийците, София ще се превърне в още по-модерна столица. А това изисква средства. Нищо не пречи на управляващите да поискат за новото метро и 3 лева вход. Нищо.

Държавата ще ползва конфискуваните коли

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 40

Увеличават се плащанията по "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 40

Връщат до 50 млн. лв. на превозвачите от тол такси

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 40

Самолетните билети в Европа поскъпват с 10%

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 40

Разногласие в Европа заради Украйна

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 40

Ветото на Австрия за Шенген остава

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 40

Хутите повредиха подводни кабели

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 40

Накратко

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 40

Клоунада

автор:Ина Михайлова

visibility 1164

/ брой: 40

Правителството е вредно за енергетиката

автор:Мая Йовановска

visibility 456

/ брой: 40

Миш - маш с цената на тока

автор:Евгени Гаврилов

visibility 387

/ брой: 40

Министър на истината

автор:Александър Симов

visibility 397

/ брой: 40

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ