01 Юни 2024събота17:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БСП: България може сама да развива летище София

Не държавата е лош стопанин, а тези, които управляват държавната собственост, заявиха социалистите

/ брой: 137

автор:Юлия Кулинска

visibility 2309

Страната ни може сама да развива и управлява летище София. Това заяви вчера депутатът от "БСП за България" Димитър Данчев на брифинг в НС. Социалистите отново се обявиха против отдаването на концесия на най-голямото българско летище, след като в сряда стана ясно, че за концесионер вече е избран консорциумът "Соф Кънект".

"Започна последното раздаване в разграбването на държавното имущество. Министерството на транспорта не се отказа да даде на концесия едно от най-печелившите държавни предприятия у нас. Държавата не само дава аеропорта на консеция, но го прави и без да има генерален план за развитието му, както и ясна комуникационна схема за връзките на летището със столицата", коментира Данчев. Според него на този етап не е ясно дори доколко предвижданото развитие на аерогарата ще бъде адекватно от гледна точка на въздействието на околната среда.

"Дали премиерът знае, че операторът на летище Мюнхен, който участва в този консорциум, е 100% собственост на баварската държава, Федерална република Германия и на Мюнхен. Излиза, че българската държава отдава на концесия летище София на баварската държава. Нали уж държавата беше лош собственик? Или поне така твърдят някои колеги от ГЕРБ", подчерта Данчев. 

От БСП са категорични, че не държавата е лош стопанин, а тези, които управляват държавната собственост. Данчев припомни неуспешния опит с продажбата на ЧЕЗ. "И сега се чудим защо ЕРП-то не е нито по-добър стопанин, нито е по-изгоден за крайния потребител. Българската държава може сама да развива и управлява успешно летището ни, но затова са необходими истински стопани, а не хора, които търсят само бърза печалба", обясни той. 

Зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски напомни, че преди няколко месеца управляващите са положили неимоверни усилия да променят Закона за концесиите, така че никой след тях да не може да развали какъвто и да е било концесионен договор. "Ако някой го развали, ще плати такива неустойки, все едно концесионерът си е експлоатирал летището 50 години. Възможността за разваляне на договора след неговото сключване е нулева", предупреди Свиленски. 

Петър Мутафчиев: 

Броят на пътниците обвързан ли е с инвестициите?

Председателят на Балканския форум за транспорт и инфраструктура и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев коментира пред БНР каква е връзката между броя на пътниците и разчетите в сроковете за инвестиции. Означава ли това, че ако пътниците не достигнат желаните бройки, инвестициите няма да се правят или ще се направят скромно, попита той. С договора, който ще се подпише с концесионера, ще се обвързва ли съответно пътникопотокът с бъдещите инвестиции, което означава не задължително 608 млн. да бъдат инвестирани. Кои са задължителните инвестиции и това ще бъде ли описано в договора като конкретни времеви периоди, до които трябва да бъде извършена тази инвестиция?" коментира Мутафчиев.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 707

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 612

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 746

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 698

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 671

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 683

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 707

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 684

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ