07 Май 2024вторник09:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Дойче веле"

Борисов или Памела?

Политическите послания, облечени в "жълти" ризки се продават най-добре в България

/ брой: 218

visibility 1442

От седмица, покрай новия сезон на VIP Brother, до ключовите имена в "облака от думи", или поне в най-тиражния отсек от пресата, редом до Борисов, Станишев, Цветанов и Цецка Цачева е и Памела Андерсън. Дали пък тя няма да е следващият топ медиен субект, пита в свой коментар "Дойче веле"?

Послания в жълти ризки

Едно от последните изследвания на фондация "Медийна демокрация" сочи, че българските политически фигури събират 48% популярност, с което изпреварват всички останали категории. В същото време лицата от шоу бизнеса и изкуството събират заедно едва 4%. "Тоест, връзката между медиите и политиците в България е много силна", казва в тази връзка Георги Господинов.

Всеизвестно е, че политическото в България се продава най-добре. Особено, ако политическите послания са "облечени" в жълти ризки. Политическите фигури винаги са на фокус - от сутрешните блокове и новини до рубриките за клюки и лайф-стайл - въпреки спадащото доверие и апатията на гражданите към политиката. С други думи, анализира Георги Господинов, повечето медии ползват политиците като готов продукт, остъргват от тях политическия лак, който публиката и без това не одобрява, и ги превръщат в нещо като любими герои от сапунен сериал.

Витамините от Менделеевата таблица

Така се получава фамилиаризиране на политическото. А тъкмо в тази дисциплина премиерът Бойко Борисов е недостижим, смята Господинов: "Борисов е майсторът на личния разказ. И това винаги е добре дошло за медиите, които разпологат с множество малки истории за всеки повод, пък и без повод. Като историята за доматите на баба му, която Борисов разказал пред представители на ОЛАФ. Официалният правителствен сайт цитира думите на премиера: "Ние трябва да се върнем към корените си и сутринта, като дойдоха колегите от ОЛАФ, им казах... Баба, Бог да я прости, като направеше домат, краставица, чушка, морков, направи една такава купа със салата, ми всички витамини от Менделеевата таблица ги има там."

"И така ние знаем", анализира Георги Господинов, "че премиерът е имал баба и дядо, които обича (като всички нас), че яде чушки и домати, жалейки за българските (като нас), че е имал детство, обичал е да се бие, обичал е "индианските" романи. Това са все неща, които обясняват защо е толкова силна връзката между медиите и политиците."

Жълтото и сериозното - разликата е невидима

Разбира се, улицата е двупосочна - медийният пазар харесва политиците, но и политиците търсят медийната трибуна. С особена охота българските политици се изявяват в жълтата преса, като това важи не само за маргиналните политици, отбелязва социологът Георги Мандичев.

Според Мандичев, политически позиции, изказани във вестници като "Шоу" и "Уикенд", се оказват със същото ниво на влияние като тези, изказани в централните всекидневници - и то не само защото жълтите вестници са с най-голям тираж. "Съвсем нормално е новините за важни събития от дневния ред на парламента да се появяват редом до тези за последното гадже на Бербатов или за това къде е пил кафе главният прокурор. Дори и да искат, активните политически герои няма да открият кой знае каква разлика в качеството на медийната сергия, с едно-две изключения. Затова те просто предпочитат по-голямата сергия, където се опитват да наложат определен образ за себе си. Така че, при толкова силна връзка между медии и политици, дори Памела Андерсън няма шанс да измести Бойко Борисов от първите страници. Още по-малко пък Златките.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2053

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2008

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1816

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2123

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2351

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1939

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2199

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1996

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2148

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ