29 Ноември 2024петък10:26 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Борислав Гуцанов: Основна причина да не сме в Шенген е, че Коридор №7 още не е готов

Да не видим частни компании на най-рентабилните линии, а за БДЖ да останат студените гари – нека мислим държавнически и как държавата може да печели, призова депутатът от БСП

автор:Дума

visibility 4522

„Българите са най-недоволни от целия ЕС от железопътния транспорт и то с пълно основание. От колко години се говори, че той ще бъде подобряван, стотици милиони левове се отделят и не се случва нищо по тази тема”, заяви народният представител от „БСП за България” Борислав Гуцанов по време на парламентарното обсъждане на промените в Закона за железопътния транспорт.

Той обърна внимание на тенденцията правителства да започват процедура за покупка на подвижен състав, да падат от власт и следващият кабинет да я прекратява и да започва нова.

„Може би се очакват някакви комисионни от някой от министрите. И вместо да се случва нещо положително в БДЖ и НКЖИ, нещата зациклят и стават все по-лоши”, отбеляза Гуцанов.

Относно предложения законопроект социалистът отправи следните въпроси: „Тези промени ще осигурят ли завършването на линията София-Пловдив, за която от толкова време се говори? Не, няма. Ще дадат ли възможност за бързо и комфортно пътуване между София и Варна, за да не трае то по 7-8 часа и нагоре? Не, няма. А ще се постави ли на вниманието на управлението Коридор №7 от Видин до Кулата – ключово важният коридор, който свързва едни от най-големите пристанища в Солун и Пирея с Европа?”

Той подчерта, че една от основните причини да не ни приемат в Шенген е, че жп линията все още не е готова.

„Това, което се променя в момента, ще помогне ли на този Коридор №7 да стане? Не, няма. И ако продължавате по този неадекватен начин, този коридор в един момент ще ни прескочи и държавата ще изтърве милиарди”, обърна се към управляващите Борислав Гуцанов. 

По думите на народния представител от БСП в трудни времена държавните компании, като БДЖ и НКЖИ, се натоварват с най-големите отговорности.

„И сега, когато има възможност да се вкарат средства от Европа по Плана за възстановяване и устойчивост в тези компании и те наистина да си заемат нужното място, се правят някакви странни предложения за даване на концесии. Да не видим впоследствие, че частна компания отново се намества на възможно най-изгодните линии, а за БДЖ да останат най-неизгодните и студените гари? Затова от БСП три пъти в три различни парламента говорим, че така трябва да бъдат направени тези конкурси, спазвайки европейската директива, така че НКЖИ и БДЖ да бъдат ползватели на тези възможности”, категоричен бе Борислав Гуцанов. 

В заключение той призова народните представители да не приемат този закон.

„Нека да погледнем държавнически на този проблем и откъде България може да печели средства. Затова толкова много наблегнах на този Коридор №7, а не тук да си говорим неща, които да обслужват частни интереси”, допълни Гуцанов.

Държавата планира да увеличи собствеността си в ТЕЦ "Марица изток 3"

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 228

Етикетите на храните често объркват потребителите

автор:Дума

visibility 957

/ брой: 228

Българите ще похарчат над 100 млн. лв. в кампанията Черен петък

автор:Дума

visibility 896

/ брой: 228

Едва 15% от украинския мед влиза в официалните канали за търговия

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 228

България и Румъния - по-близо до Шенген

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 228

София и Хошимин се побратимиха

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 228

Скопие има проблем с "най-слабата страна в ЕС"

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 228

Тъжно и отчайващо

автор:Александър Симов

visibility 1036

/ брой: 228

"Мръсните" тецове

автор:Мая Йовановска

visibility 949

/ брой: 228

Скачени съдове

автор:Владимир Николов

visibility 902

/ брой: 228

Hannibal ad portas!*

visibility 784

/ брой: 228

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ