19 Април 2024петък11:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

BMW – четвърт век иновации в двойното предаване

/ брой: 246

автор:Дума

visibility 1979

Четвърт век след представянето на пазара на първите модели BMW със задвижване на всички колела в гамата на най-успешния производител на премиум автомобили в света всяко четвърто BMW е оборудвано с последния вариант на „риещите“ четири колела BMW xDrive. В момента баварците предлагат цели 45 модела, при които променливото разпределение на мощноста между предните и задните колела се осигурява от „интелигентната“ система BMW xDrive. В България над 53% от продадените автомобили BMW са със задвижване на четирите колела.
Двойно предаване се предлага, като допълнително оборудване и алтернатива на типичното за BMW задно задвижване, от 1985 година насам, когато става достъпно като опция в модел от BMW Серия 3. Още по това време подаването на мощноста към двете оси цели не само оптимизиране на сцеплението при движение по-лоши настилки и тежки метеорологични условия, но е предназначено и за повишаване на динамиката на пътя и в завои.
Благодарение на свързването на системата за двойно задвижване със системата Integrated Chassis Management (ICM) всички ситуации на пътя се разпознават и оценяват моментално, за да може своевременно да се направят съответните корекции в работата на задвижването. Те могат да бъдат осъществени както от xDrive, така и в комбинация със стабилизиращата система DSC (динамичен контрол на стабилността) и респективно Performance Control.
За разлика от други производители, при които двойното задвижване се използва преди всичко за компенсиране на проблемите със сцеплението при колите с предно задвижване, то при системата xDrive BMW твърдо се придържа към типичните за задното задвижване характеристики.
В рамките на своята 25-годишна история двойното задвижване на BMW
се превръща от опция, предлагана само за подбрани модели, в двигател на последователното обогатяване на моделната програма. При въвеждането си при BMW Серия 3 от второ поколение двойното задвижване се предлага само при 2,5-литровия редови 6-цилиндров бензинов двигател с мощност 126 кВт/171 к.с.  Днес комбинацията с xDrive при моделите на BMW Серия 3 е възможна при три 6-цилиндрови бензинови двигателя, както и при един 4-цилиндров, и един 6-цилиндров дизелов агрегат.
През 1991 година двойното задвижване е въведено и при BMW Серия 5, като по същото време се представя и електронното управление на разпределението на мощността. Новоразработената система разполага с многодискови съединители, които могат да бъдат управлявани автоматично и безстепенно, за да може нормалното разпределение на мощността от 36 : 64 % да бъде променяно гъвкаво в зависимост от ситуацията на пътя. В началото в задната ос се монтира многодисков съединител с хидравлично управление, а по-късно е заменен с електронно управлявана намеса на спирачките. Първото BMW със задвижване на четирите колела от Серия 5 също се предлага като Седан и Туринг.
Със създаването на сегмента Sports Activity Vehicle (SAV) пред двойното
задвижване се откриват напълно нови перспективи. През 1999 г. BMW X5 впечатлява всички с уникалната си на фона на конкурентните високопроходими автомобили динамика. Характеристиките на двойното задвижване на BMW също отговарят на тази цел. При нормално пътуване мощността се разпределя чрез планетарен редуктор в съотношение 38 : 62 % между предните и задните колела, а благодарение на серийното оборудване като DSC (динамичен контрол на стабилността), автоматичния блокаж на диференциала ADB-X (Automatic Differential Brake) и системата за контрол на спускането по наклон HDC (Hill Descent Control) BMW X5 демонстрира превъзходни възможности, както при
спортно шофиране, така и при оф-роуд движение.
Още през 2000 г. двойното задвижване отново се въвежда при BMW Серия 3 - този път в комбинация с два бензинови и един дизелов двигател. През 2004 г. BMW затвърди водещата си позиция чрез пренасянето на концепцията SAV
върху още един автомобилен сегмент. Новоразработената система xDrive, която е въведена при BMW X5 успоредно със старта на BMW X3, предлага уникално добри предпоставки за гъвкаво и съобразено с пътната ситуация разпределение на мощността – благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за контрол на стабилността DSC. За пръв път за анализ на ситуацията на пътя, освен оборотите на колелата, се взимат под внимание и подаваните от DSC данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхна база положение на автомобила на пътя. До замяната му с по-новия модел през 2010 г. от BMW X3 от първо поколение са продадени над 600 000 екземпляра по целия свят.
Малко преди това BMW X5, чието второ поколение се произвежда от 2006 г., надхвърля границата от 1 милион продажби в световен мащаб. През 2008 г. на пазара се появява BMW X6 - първото и все още единствено в света Sports Activity Coupe. От 2009 г. BMW X1 е единственият автомобил от този тип в премиум-компактния сегмент. Напълно логично бе и въвеждането на двойното задвижване и при BMW Серия 7. Към момента се предлагат три модификации на луксозната лимузина - BMW 750i xDrive, BMW 750Li xDrive и BMW 740d xDrive.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

БНБ призна: Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 1

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 1

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ