04 Май 2024събота14:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

BMW за пръв път с предноприводен кросовър

/ брой: 127

автор:Дума

visibility 25

BMW публикува официалните фотографии на новото поколение на най-малкия си кросовър X1. Автомобилът става и първият кросовър в историята и гамата на баварците, който ще се предлага както с пълно, така и със задвижване само на предния мост, нещо, което доскоро звучеше като ерес в ушите на поклонниците на марката. Освен това и двигателят вече не е разположен надлъжно, а напречно, за разлика от досегашната практика при всички модели на BMW.
Новият X1 е построен върху модулната платформа UKL, която вече дебютира при компактния ван на баварците - 2-Series Active Tourer, който пък стана и първият в историята на марката модел с предно предаване. Новият Х1 е по-къс с 38 милиметра, по-широк с 23 и по-висок с 53 мм. Габаритите на машината са 4439 х 1821 х 1598 милиметра.
С 36 милиметра е увеличена височината на сядане в предните седалки и с 64 мм при задните. Пространството за краката на задните пътници е увеличено с 37 милиметра, а при поръчка на задни седалки с възможност за регулировка по дължина увеличението достига 66 милиметра. Като опция се предлага и възможност за регулировка по наклон на гърба на задните седалки.
Обемът на багажното отделение е равен на 505 литра, което е с 85 литра повече, отколкото при сегашното поколение на X1. При сгъване на задния ред седалки, което може да става и поотделно в пропорция 40:20:40, багажният обем нараства до 1550 литра - с 200 литра в повече от този на предшественика. 
В моторната гама на новия X1 влизат двулитрови бензинови и дизелови мотори, работещи по технологията TwinPower Turbo, а мощностите им са в диапазона от 150 до 231 конски сили. Предавателните кутии са по избор на клиента - шестстепенна механична или осемстепенен автоматик Steptronic. През есента в гамата ще бъдат добавени още и трицилиндрови мотори (още една „ерес“) 1,5 л с две нива на мощности - 116 и 136 конски сили.
Топвариантите с по 231 к.с. - бензинов и дизелов с индекси xDrive25i и xDrive25d, ще се предлагат само с пълно задвижване на четирите колела, което се вижда от обозначенията им, и само с автоматика. От нула до сто километра в час те ускоряват колата съответно за 6,5 и 6,6 секунди. Дизелът естествено е по-икономичен – разход на гориво на 100 км път от 5 до 5,2 литра, а бензинът от 6,4 до 6,6 литра.
По-малко мощният бензинов мотор 192 к.с. ще се предлага и при двете изпълнения – само с предно или с пълно задвижване - индекси xDrive20i и sDrive20i, а предавателната кутия отново е автоматик. Тази версия в изпълнението 4х4 се ускорява от място до 100 км/ч за 7,4 секунди, а вариантът само с предно за 7,7 секунди. Разходът на гориво е 6,3 и 5,9 литра на 100 км път съответно в полза на предното предаване. 
Вторият по мощност дизелов агрегат – 190 к.с. - индекс xDrive20d, е достъпен само с пълно задвижване и автоматик, а базовият вариант - индекс sDrive18d, е с мощност 150 к.с., като при него автоматикът е опция и е достъпен само с предно предаване. Но той е шампион на гамата по разход на гориво – средно от 4,3 до 4,5 литра на 100 км път.
Автомобилът идва с широка гама стандартно и допълнително оборудване. В базовия списък влизат климатик, аудиосистема с интерфейси USB и AUX, мултимедийна система iDrive с 6,5-инчов сензорен дисплей.
Платена опция са светодиодните фарове, системата за реглаж твърдостта на авортисьорите Dynamic Damper Control, прожекционен дисплей на предното стъкло за шофьора, активен круз-контрол, системите за следене на пътната маркировка, за помощ при движение в задръствания и за предупреждения за опасност от сблъсък или сгазване на пешеходец, като последната включва и функция за автоматично спиране.  Срещу допълнително заплащане може да се поръча още разширяване възможностите на музикалната и навигационна системи.
Цените за новото поколение на BMW X1 ще бъдат обявени по-късно, а продажбите на машината в Европа ще стартират през октомври тази година.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ